Wiadomości z Rudy Śląskiej

Rozpoczęły się prace przy budowie tymczasowego przepustu nad Kochłówką

  • Dodano: 2021-12-17 10:45, aktualizacja: 2021-12-23 23:36

Rozpoczęły się prace przy budowie tymczasowego przepustu nad Kochłówką w rejonie ul. 1 Maja. Tamtędy przebiegać będzie "bypass", którym poprowadzony zostanie ruch na czas przebudowy ul. 1 Maja i dotychczasowego przepustu. Zmiany w organizacji ruchu spowodowane są budową kolejnego odcinka trasy N-S. 

Budowa tymczasowego przepustu nad Kochłówką w rejonie ul. 1 Maja

Jak informuje wiceprezydent Krzysztof Mejer, same zmiany w organizacji ruchu pojawią się najwcześniej dopiero w kolejnych tygodniach 2022 r.

- Zmiany w organizacji ruchu na ulicy 1 maja spowodowane są budową kolejnego odcinka trasy N-S. Prace budowlane trwają już od 3 miesięcy. Do tej pory kierowcy musieli dobrze się przyjrzeć, by zobaczyć sprzęt oraz pracujących drogowców, gdyż w głównej mierze roboty dotyczyły przebudowy magistrali wodociągowej GPW kolidującej z przebiegiem planowanej trasy. Powoli wkraczamy jednak w tę fazę budowy, której postępy będzie można śledzić z tygodnia na tydzień - napisał wiceprezydent Krzysztof Mejer

Oprócz budowy tymczasowego przepustu nadal trwają prace przy przebudowie magistrali wodociągowej oraz kanalizacji deszczowej. Trwają także prace związane z budową obiektów inżynieryjnych oraz ze wzmocnieniem nasypów na całym przebiegu budowanego odcinka.

Budowa kolejnego etapu trasy N-S w Rudzie Śląskiej

Prace na budowie czwartego etapu trasy N-S w Rudzie Śląskiej wrą! Jak zapowiadają władze miasta, jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pod koniec 2023 roku będziemy mogli trasą N-S przejechać do ulicy Bielszowickiej i 1 Maja. 

Umowę na realizację tego przedsięwzięcia podpisano na początku lipca tego roku. Zgodnie z planem finał prac powinien nastąpić na koniec 2023 r. Koszt wszystkich prac ma wynieść 95 mln zł, z czego zdecydowana większość sfinansowana zostanie ze środków unijnych.

- Prace przy budowie kolejnego odcinka trasy N-S, od ulicy Kokota do ulicy Bielszowickiej nabierają rumieńców. Za moimi plecami widać już ślad przyszłego odcinka tej trasy. Pogoda sprzyja pracom budowlanym. Harmonogram robót realizowany jest zgodnie z planem - mówił pod koniec listopada wiceprezydent Krzysztof Mejer

W przyszłym roku firma Drogopol przystąpi do budowy obiektów mostowych nad ulicą Bielszowicką oraz budowy ronda przy ulicy 1 Maja i wiaduktu nad Kochłówką. 

To pierwszy etap, kolejny będzie obejmował już tylko budowę trasy do łącznika z autostradą w ciągu ul. 1 Maja. 

Trasa N-S: Do użytku oddano już trzy odcinki 

Przypomnijmy, że do tej pory w Rudzie Śląskiej zrealizowane zostały już trzy odcinki trasy N-S. Mają one długość ok. 3,4 km. Pierwszy został przekazany do użytkowania na początku 2013 roku. Prowadzi on od ul. 1 Maja, czyli drogi nr 925, do Drogowej Trasy Średnicowej, wraz z węzłem dwupoziomowym z ul. 1 Maja. Jego budowa kosztowała ponad 48 mln zł.

Kolejny odcinek do użytkowania przekazany został w sierpniu 2016 roku. Prowadzi on od ul. 1 Maja do ul. Bukowej. Wraz z tą inwestycją dodatkowo wykonane zostało 1,5 km drogowego połączenia ul. Bukowej z ul. ks. Niedzieli. Ta inwestycja kosztowała ponad 60 mln zł. Trzeci etap trasy N-S do użytku oddany został jesienią 2018 r. Odcinek o długości 1,4 km przebiega od ul. Bukowej do ul. Kokota. Jego realizacja kosztowała blisko 54 mln zł.

Na budowę wszystkich odcinków miasto pozyskało unijne dofinansowanie. Pierwszy etap został dofinansowany kwotą ponad 36 mln zł, drugi i trzeci fragment kwotą około 82 mln zł.

Władze Rudy Śląskiej nie chcą poprzestać na pierwotnie zakładanym kształcie trasy N-S, lecz kontynuować jej budowę w kierunku północnym, tj. od DTŚ do granicy z Bytomiem. Pomysł ten budzi mieszane uczucia wśród mieszkańców Rudy Śląskiej.

Komentarze (9)    dodaj »

  • Nick

    3,4 kilometrowy odcinek budowany już 10 lat.Tempo oszałamiające!!!Jak skończą ostatni odcinek to pierwszy już będzie do remontu.Hehe

  • ANTY UE

    A o tym syfie na drodze to już nawet nie ma co godać. 1 Maja koło Bielszowickiej , obok Castoramy oraz ulica Nowary . Normalnie nie idzie umyć auta .Albo trzeba by codziennie myć

  • Ola

    Podobno jest przepis zabraniający brudzenia jezdni. Tylko że Policja i SM ma to gdzieś

  • ANTY UE

    Już widzą te korki jak zamkną szlabany . Fajny armagedon będzie.

  • pepe

    masz pomysł jak rozwiązac problem żeby nie był korków, przedstaw pomysł a kierowcy i mieszkańcy będą ci wdzięczni.

  • Mieszkaniec

    ? Niby czemu. Teraz też są korki, co się zmieni jak zamkną szlabany?

  • Padre

    Korki to dopiero będą na Halembskiej, bo to tamtędy wszyscy będą chcieli ominąć korki na 1Maja. A tu niespodzianka pod postacią zamkniętego przejazdu kolejowego przez 15minut. Cały urok "tego" przejazu albo raczej 'zakręconej' dróżniczki.

  • Rudzianka

    Fajnie jesteś pokopany. Skąd taka ocena o dróżniczce? Padre jak masz pomysł to, trzeba było się zgłosić do Urzędu Miasta w biurze projektów. Padre dla mnie jesteś takim ludziem: ( Jeszcze się taki nie urodził, co by Wszystkim wygodził )

  • Padre

    To wytłumacz mi geniuszu jak to jest że przejazd na 1Maja jest zamknięty przez 3-5minut a na Halemskiej przez 10-15minut, a pociąg ten sam!? Czym to jest spowodowane jak nie operatorem zapór kolejowych.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również