Ruda Śląska - portal miejski RudaSlaska.com.pl

Wiadomości z Rudy Śląskiej

Ruda będzie lepiej skomunikowana

  • Dodano: 2018-07-10 09:00

Ruszają dwie duże inwestycje drogowe w Rudzie Śląskiej. W ostatnich dniach podpisane zostały umowy na przebudowę ulicy Piastowskiej oraz na budowę ronda na skrzyżowaniu ulic Wolności, Magazynowej i Brańskiego. Oba zadania, zlokalizowane w dzielnicy Ruda, będą łącznie kosztować ponad 34 mln zł. W dalszej perspektywie miasto przebuduje również ulicę Wolności.

Te trzy zadania łączą się w plan usprawnienia układu komunikacyjnego kluczowego dla północnej części miasta – mówi prezydent Grażyna Dziedzic. – Systematycznie inwestujemy w infrastrukturę drogową, wydatki na ten cel co roku są znaczącą pozycją w budżecie miasta. Na inwestycje drogowe w 2018 roku zaplanowaliśmy prawie 79,5 mln zł – dodaje.

Ulica Piastowska prowadzi do granicy miasta z Bytomiem.

Modernizacja tej ulicy będzie kosztować prawie 27 mln zł – mówi wiceprezydent Krzysztof Mejer. – Na odcinku prawie 2 kilometrów wymieniona zostanie nawierzchnia, powstanie nowy most nad rzeką Bytomką, chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i postojowe, oświetlenie LED oraz zbiorniki retencyjne. Wykonana zostanie kanalizacja deszczowa i sanitarna, przebudowana zostanie sieć wodociągowa, gazowa i teletechniczna oraz linia energetyczna, a także zlikwidowane zostanie torowisko po dawnej linii tramwajowej nr 18 – wylicza.

11 lipca zostanie przekazany plac budowy. Wykonawca na realizację zadania ma 20 miesięcy. Na część inwestycji, która dotyczy budowy nowego mostu nad Bytomką, Ruda Śląska otrzymała dofinansowanie z budżetu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii z tegorocznej puli Metropolitalnego Funduszu Solidarności w kwocie 1,8 mln zł.

W centrum dzielnicy Ruda ul. Piastowska łączy się z ul. Wolności, która biegnie dalej na południe do ul. Zabrzańskiej. Na skrzyżowaniu tej ulicy z ulicami Magazynową i Brańskiego powstanie w tym roku rondo.

Dzięki tej inwestycji zwiększy się bezpieczeństwo i płynność ruchu na tym skrzyżowaniu – mówi Sławomir Drożdżał z Wydziału Dróg i Mostów UM. – Zadanie obejmuje wykonanie nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego, chodnika i ścieżki rowerowej z kostki betonowej, zatoki autobusowej z kostki granitowej i miejsc postojowych z płyt ażurowych, budowę kanalizacji deszczowej i oświetlenia ulicznego, a także rozbiórkę nieużywanego już torowiska tramwajowego - informuje.

W ramach inwestycji wybudowane zostanie też oświetlenie drogowe ulicy Brańskiego od ronda do skrzyżowania z ulicą Narcyzów oraz doświetlenie przejścia dla pieszych przy ul. Wolności. Samo rondo będzie typu turbinowego – kierowcy wjeżdżający z ul. Magazynowej i od południowej strony z ul. Wolności przed wjazdem na rondo będą wybierali jeden z dwóch pasów ruchu zgodnie z planowanym kierunkiem wyjazdu. Koszt zadania to ponad 7,8 mln zł. Plac budowy dla tej inwestycji został przekazany dziś, a rondo ma powstać do końca listopada br.

Trwa również opracowywanie dokumentacji projektowej kompleksowej przebudowy ulicy Wolności. To droga powiatowa o długości 1,7 km, pełniąca ważną rolę w układzie drogowym miasta jako łącznik centrum dzielnicy Ruda z drogami wojewódzkimi nr 925 i 902 (Drogowa Trasa Średnicowa). Do 14 lutego 2015 r. w ciągu ulicy Wolności przebiegała jednotorowa linia tramwajowa, obecnie wzdłuż ulicy przebiegają jedynie linie autobusowe. Rozpoczęcie przebudowy planowane jest na lata następne.

W budżecie Rudy Śląskiej na 2018 rok na inwestycje zarezerwowano ponad 157,5 mln zł, w tym prawie 79,5 mln zł na zadania drogowe. Najważniejsze wydatki w tym zakresie związane są z dalszą budową trasy N-S - ponad 41 mln zł.

Komentarze (24)    dodaj komentarz »

  • Rol_nick

    Ano może w tym samym co AC właścicielowi samochodu. OC jest ubezpieczeniem komunikacyjnym obowiązkowym i takie powinno być dla użytkowników rowerów. Podatek drogowy również. Dlaczego? A dlatego, że korzystacie także z drogi, bo ta składa się z pasów jezdnych(tak, ścieżka rowerowa to też pas jezdny dla pojazdów, w tym wypadku rowerów) przeznaczonych dla pojazdów mechanicznych, poboczy, oraz chodników dla pieszych. Jeżeli chcecie dla siebie lepszych i gładkich dróg rowerowych(takich jak jezdnie), to partycypujcie w ich budowie jak samochodziarze w budowie swoich. Pieszym, w przeciwieństwie do was, wystarczają chodniki z kostki betonowej, dlatego buduje się je z tej właśnie, w miarę taniej kostki, za pieniądze z podatków płaconych przez nas wszystkich. I najczęściej wyznacza się na tych chodnikach ścieżki rowerowe niejednokrotnie szersze niż część pozostała dla pieszych. Nie chcecie dopłacać to macie co macie, dopłacicie to zyskacie możliwość nacisku na włodarzy miast. Z mojej strony EOT.

  • Mieszkaniec

    Następne rondo za projektowane przez jakiegoś??? Po diabli tam turbinowe rondo??

  • Iks

    Żeby szybciej rozładowywać ruch samochodowy?

  • Arkoo

    W sumie to jakby nie było to i tak będzie źle. Przejazd przez dzielnicę Rudę w godzinach szczytu to dramat.

12

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.

Drogi Użytkowniku!

Dokładamy wszelkich starań by korzystanie z naszego serwisu było dla Ciebie komfortowe.

Dlatego staramy się dopasować dostępne w nim treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez administratora danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych.

Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z naszego serwisu wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.

Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić w przeglądarce ustawienia dotyczące plików cookies, a także uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach z naszej Polityki Prywatności.

Przejdź do serwisu