Centralne Biuro Antykorupcyjne rozpoczęło niedawno kontrolę w rudzkim magistracie. Funkcjonariusze CBA przyjrzą się sprzedaży nieruchomości będących wcześniej własnością miasta i zweryfikują, czy zostały one zbyte zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego.
Centralne Biuro Antykorupcyjne przyjrzy się sprzedaży nieruchomości przez miasto Ruda Śląska
Proszę o podanie zakresu kontroli, jaką w Urzędzie Miasta Ruda Śląska prowadzi Centralne Biuro Śledcze. Czy jest prawdą, że dotyczy ona sprzedaży nieruchomości gminnych. Jeśli tak, to proszę o informację, czy w zakresie pokrywającym się z badaniem tego tematu przez komisję rewizyjną – interpelację takiej treści zgłosiła podczas wczorajszej sesji Rady Miasta Katarzyna Korek, która przewodniczy komisji rewizyjnej.
Jak informuje radna Katarzyna Korek, wcześniej komisja rewizyjna nie otrzymała dokumentów, których oczekiwała od zarządu miasta, więc przeprowadzenie kontroli było utrudnione.
Komisja rewizyjna wzięła na swoje obrady zakres związany ze sprzedażą nieruchomości będących własnością gminy Ruda Śląska na rzecz deweloperów i innych osób prowadzących działalność gospodarczą. W efekcie, po bardzo długich bojach, zostały nam dostarczone dokumenty tylko częściowe, które zawierały dane wszystkich podmiotów, również osób fizycznych – to było ponad kilkaset pozycji do przejrzenia. Ponieważ pani prezydent nie chciała dać komisji dokumentów taki zwyczajowy sposób, złożyłam jako przewodnicząca komisji, ale przede wszystkim jako Katarzyna Irena Korek, skargę na działania prezydenta i w tym zakresie skarga została przyjęta uchwałą rady miasta. W tym roku w styczniu CBA rozpoczęło kontrolę sprzedaży nieruchomości przez gminę Ruda Śląska – mówi w rozmowie z nami Katarzyna Korek, radna i przewodnicząca komisji rewizyjnej działającej przy rudzkiej radzie miasta.
Inny radny, który chce pozostać anonimowy, twierdzi, że to może wskazywać na jakieś nieprawidłowości, a sprawa może mieć drugie dno.
Kontrola komisji rewizyjnej obejmuje sprzedaż od roku 2014 do dzisiaj, natomiast kontrola CBA będzie obejmowała transakcje od stycznia 2010 roku. O działania CBA w rudzkim urzędzie miasta zapytaliśmy wiceprezydenta Rudy Śląskiej Krzysztofa Mejera:
Po pierwsze kontrola jest przeprowadzana w wielu miastach, nie tylko w Rudzie Śląskiej. Ona jest prowadzona pod kątem sprzedaży nieruchomości zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego. Funkcjonariusze CBA sprawdzają, czy sprzedawaliśmy nieruchomości zgodnie z przeznaczeniem zapisanym w tym planie. Kontrola obejmuje okres od stycznia 2010 roku. To jest bardzo duży zakres czasowy, było dużo tych sprzedaży, więc funkcjonariusze mają co robić – informuje wiceprezydent Rudy Śląskiej Krzysztof Mejer.
Więcej informacji na temat przeprowadzanej kontroli już wkrótce na portalu RudaSlaska.com.pl