Wiadomości z Rudy Śląskiej

Szkolenie dla pracowników Zakładów Opieki Zdrowotnej

  • Dodano: 2011-11-10 11:45, aktualizacja: 2011-11-11 13:17
Szkolenie odbędzie się  dnia 22 listopada 2011 r. w sali konferencyjnej Rudzkiego Inkubatora Przedsiębiorczości  przy ulicy Karola Goduli 36, w dzielnicy Godula. 
 
W czasach kiedy tempo działania i potrzeba szybkiego podejmowania decyzji rośnie, ważna jest umiejętność obrony własnych potrzeb i praw, ale także wyczulenie na wartości i oczekiwania pacjentów, współpracowników, przełożonych czy podwładnych. Koncepcja asertywności jest kluczem do trafnego rozpoznawania prób manipulacji, ale także zawiera wskazówki, jak postępować z ludźmi, by czuli się oni uczciwie traktowani i szanowani. 
 
Uczestnik szkolenia zostanie wyposażony w takie narzędzia, które pozwolą mu w sposób bezstresowy radzić sobie z próbami wywierania niechcianego wpływu i jednocześnie umożliwią kształtowanie pozytywnych relacji z innymi. Będzie znał tajniki spostrzegania i będzie potrafił wykorzystać mechanizmy psychologiczne dla zwiększenia trafności własnych interpretacji i ocen sytuacji oraz innych ludzi. Podniesie swoje kompetencje w zakresie aktywnego słuchania: będzie umiał wywierać wpływ poprzez celowe zadawanie pytań, parafrazowanie oraz studzić emocje poprzez odzwierciedlanie. Uczestnik zdiagnozuje swój własny styl komunikacji oparty na temperamencie, będzie umiał rozpoznawać styl partnera oraz dostosowywać się do niego w celu polepszenia wymiany informacji i klimatu emocjonalnego prowadzonych rozmów. 
 
Na przeszkodzie efektywnej komunikacji stoją często bariery związane z kontekstem sytuacji, sposobem porozumiewania się, ale również, zupełnie nieświadome – stopery komunikacyjne. Uczestnik szkolenia zidentyfikuje je w swoim własnym środowisku, jak również nauczy się unikać stosowania komunikatów wywołujących opór u rozmówcy. Na szkoleniu przedstawione zostaną także najbardziej praktyczne modele komunikacji: analiza transakcyjna oraz anatomia wypowiedzi von Thuna, których znajomośd prowadzi do rozwoju umiejętności porozumiewania się i wywierania wpływu na wyższym poziomie. Umiejętne wykorzystywanie tych modeli prowadzi do lepszego zrozumienia ukrytych znaczeń w komunikacji interpersonalnej. 

 

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również