Ruda Śląska - portal miejski RudaSlaska.com.pl

Wiadomości z Rudy Śląskiej

Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na przebudowę torowiska w ciągu ul. Karola Goduli

  • Dodano: 2019-08-13 11:15, aktualizacja: 2019-08-15 13:42

Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ul. Karola Goduli. Inwestycja zakłada dobudowę nowej mijanki.

Przyszłość linii tramwajowej nr 9 jeszcze niedawno stała pod wielkim znakiem zapytania, a samorząd Rudy Śląskiej poddawał pod wątpliwość sens dalszego jej utrzymywania. Kiedy w 2016 roku prezydent Rudy Śląskiej Grażyna Dziedzic postawiła spółce Tramwaje Śląskie ultimatum, że albo będzie remont, albo wprowadzone zostaną zamiast tramwajów autobusy, doszło wreszcie do kompromisu.

Efektem owego kompromisu był przeprowadzony w 2017 roku remont torowiska na Nowym Bytomiu, jednak do gruntownego remontu nadaje się niemal cała trasa, a niektóre jej fragmenty są wręcz w katastrofalnym stanie. Jeżeli dodać do tego jeszcze pełno "mijanek", to jazda z Bytomia do Chorzowa, przez Rudę Śląską i Świętochłowice, to około 70 minut spędzone w warunkach co najmniej niekomfortowych. Trzęsący się "rollercoaster" - jak żartobliwie określają podróż "banką" niektórzy pasażerowie - nie przystaje już do dzisiejszych standardów podróżowania.

Na początku maja br. Tramwaje Śląskie zadeklarowały remont trzykilometrowego odcinka wzdłuż ulicy Goduli, a także fragment przebiegający od Huty Pokój w stronę Chebzia. Pod koniec lipca spółka ogłosiła przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ul. Karola Goduli. Zakres przebudowy obejmuje odcinek od mostu kolejowego w Chebziu do granicy Rudy Śląskiej z Bytomiem. Łączna długość torów przewidzianych do przebudowy wynosi ok. 2,900 mtp.

W ramach inwestycji powstanie nowa, dodatkowa mijanka w rejonie przystanku Młyn Szombierski – przy pozostawieniu mijanki na przystanku Ruda Śląska Inkubator. Torowisko tramwajowe na większości zakresu zaprojektowano w konstrukcji klasycznej, podsypkowej na podkładach strunobetonowych. Torowisko bezpodsypkowe zaprojektowano na skrzyżowaniach torowiska z drogami, przejściach dla pieszych oraz na odcinkach gdzie torowisko przebiega w przekroju poprzecznym jezdni. Nawierzchnia bezpodsypkowa wykonana będzie z prefabrykowanych płyt betonowych z ciągłym sprężystym mocowaniem szyny. Wykonana zostanie nowa sieć trakcyjna.

Termin składania 2 września. O wyborze zdecydują cena (80%), gwarancja (10%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (10%). Na realizację prac przeznaczono 12 miesięcy.

Więcej informacji na temat przetargu znajdziecie TUTAJ.

Zobacz także

Komentarze (10)    dodaj komentarz »

  • Krecha

    Dwutorowe to raz, długie pojazdy to dwa, trzy to taki banał jak częste kursy, np co 8 minut. Zmaleje problem smogu, zakorkowanego miasta, braku parkingów w centrum. Wystarczy wysłać decydentów do bardziej cywilizowanych miast, aby zobaczyli na jakim poziomie jest komunikacja miejska. Wydawanie milionów na pseudo centrum przesiadkowe w Chebziu to jakas porażka. Jedna linia tramwajowa w miescie, autobusowych do Chebzia chyba 4, pociąg z Gliwic do Częstochowy, ale wielkie centrum przesiadkowe trzeba zbudować. Zapraszam na przystanki bez wiat, ale z ławeczką. Az wstyd podróżować autobusami w tym mieście.

  • kwiatowe

    Warto dodac ze Tramwaje Slaskie planowaly poszerzenie do dwoch torow gdzie to mozliwe, ale wladze miasta sie nie zgodzily!!! Chebzie ma potencjal, ale nie w obecnej formie gdzie z petli do dworca jest pol kilometra, tam nikt sie nie bedzie przesiadal. No, ale jak tak planuje sie komunikacje w miescie to sie nie ma co dziwic, ze prawie nikt z niej nie korzysta.

  • Ze Świon

    Nie wierze, że zrobią dwa tory i tak nie będą jeździć częściej. Przy dzisiejszej częstotliwości co 20 min te mijanki zdają egzamin, praktycznie mniej więcej równo przyjeżdzają. Trzeba było jeździć w latach 80' to wtedy był problem jak co drugi kurs wypadł a na mijance sie czekało po dobre pół godz. jak nie lepiej aż następna jechała. Wtedy to była masakra

  • unia

    Średnio mnie interesuje jak było w latach 80. Mamy XXI wiek i oczekuję komunikacji na tym poziomie. Co to za argument,że kiedyś było gorzej. Było, to fakt, ale mamy się rozwijać, a nie oglądać za siebie.

  • kwiatowe

    Co to za remont, raczej przywrocenie do stanu sprzed 100lat. Linie tramwajowe buduje sie teraz jako dwutorowe, z priorytetem na skrzyzowaniach, z przystankami wiedenskimi, z elektronicznymi tablicami odjazdow, zintegrowane z koleja itp. Swiat poszedl do przodu, a w Rudzie, jak w wiekszosci inwestycji Tramwajów Slaskich, nadal zastoj, szkoda :( Swoja droga ostatnio widzialem turystow z zagranicy jak robili zdjecia kiedy motorniczy recznie przekladal zwrotnice, jak w skansenie.

  • Marco

    No niestety prawda. :(

  • Kierowca

    Popieram jak karetka jedzie na sygnale a jest korek to niema gdzie zjechac

  • do ratowania ludzi

    Tory do Goduli zbudowac równo zpoziomem płytami betonowymi,noi gotowy pas awaryjny do SANITAREK,pomyslcie icos wymyslcie.

  • Łuk

    Twojej ortografii już nie uratujemy!

  • cip cip

    Twoja rtografija ładna,ale łepetyna pusto,typowo łotpustowo remizowo her Łuk

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.

Drogi Użytkowniku!

Dokładamy wszelkich starań by korzystanie z naszego serwisu było dla Ciebie komfortowe.

Dlatego staramy się dopasować dostępne w nim treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez administratora danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych.

Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z naszego serwisu wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.

Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić w przeglądarce ustawienia dotyczące plików cookies, a także uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach z naszej Polityki Prywatności.

Przejdź do serwisu