Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ul. Karola Goduli. Inwestycja zakłada dobudowę nowej mijanki.
Przyszłość linii tramwajowej nr 9 jeszcze niedawno stała pod wielkim znakiem zapytania, a samorząd Rudy Śląskiej poddawał pod wątpliwość sens dalszego jej utrzymywania. Kiedy w 2016 roku prezydent Rudy Śląskiej Grażyna Dziedzic postawiła spółce Tramwaje Śląskie ultimatum, że albo będzie remont, albo wprowadzone zostaną zamiast tramwajów autobusy, doszło wreszcie do kompromisu.
Efektem owego kompromisu był przeprowadzony w 2017 roku remont torowiska na Nowym Bytomiu, jednak do gruntownego remontu nadaje się niemal cała trasa, a niektóre jej fragmenty są wręcz w katastrofalnym stanie. Jeżeli dodać do tego jeszcze pełno "mijanek", to jazda z Bytomia do Chorzowa, przez Rudę Śląską i Świętochłowice, to około 70 minut spędzone w warunkach co najmniej niekomfortowych. Trzęsący się "rollercoaster" - jak żartobliwie określają podróż "banką" niektórzy pasażerowie - nie przystaje już do dzisiejszych standardów podróżowania.
Na początku maja br. Tramwaje Śląskie zadeklarowały remont trzykilometrowego odcinka wzdłuż ulicy Goduli, a także fragment przebiegający od Huty Pokój w stronę Chebzia. Pod koniec lipca spółka ogłosiła przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ul. Karola Goduli. Zakres przebudowy obejmuje odcinek od mostu kolejowego w Chebziu do granicy Rudy Śląskiej z Bytomiem. Łączna długość torów przewidzianych do przebudowy wynosi ok. 2,900 mtp.
W ramach inwestycji powstanie nowa, dodatkowa mijanka w rejonie przystanku Młyn Szombierski – przy pozostawieniu mijanki na przystanku Ruda Śląska Inkubator. Torowisko tramwajowe na większości zakresu zaprojektowano w konstrukcji klasycznej, podsypkowej na podkładach strunobetonowych. Torowisko bezpodsypkowe zaprojektowano na skrzyżowaniach torowiska z drogami, przejściach dla pieszych oraz na odcinkach gdzie torowisko przebiega w przekroju poprzecznym jezdni. Nawierzchnia bezpodsypkowa wykonana będzie z prefabrykowanych płyt betonowych z ciągłym sprężystym mocowaniem szyny. Wykonana zostanie nowa sieć trakcyjna.
Termin składania 2 września. O wyborze zdecydują cena (80%), gwarancja (10%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (10%). Na realizację prac przeznaczono 12 miesięcy.
Więcej informacji na temat przetargu znajdziecie TUTAJ.