Wiadomości z Rudy Śląskiej

Trasa N-S zostanie rozbudowana na północ! Miasto ogłosiło przetarg

  • Dodano: 2023-03-07 13:45

Prezydent miasta podzielił się w swoich mediach społecznościowych wiadomością, na którą czekało wielu mieszkańców – rudzka N-S-ka będzie rozbudowywana. Miasto ogłosiło przetarg na budowę kolejnego, północnego odcinka drogi.

Kolejny odcinek N-S-ki w przygotowaniu

Prezydent Michał Pierończyk poinformował o rozbudowie trasy N-S dalej, na północ. Miasto ogłosiło przetarg na budowę odcinka N-S od Drogowej Trasy Średnicowej do ulicy Magazynowej. 

Przedmiotem zamówienia jest budowa trasy N-S odcinka drogi od Drogowej Trasy Średnicowej do ulicy Magazynowej (przedłużenie istniejącej Trasy N-S) wraz ze skrzyżowaniem w formie ronda oraz przebudowę ul. Magazynowej, dobudowę i przebudowę ciągów pieszych i rowerowych, budowę tunelu pod Trasą N-S, budowę niezbędnej infrastruktury podziemnej i nadziemnej niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania drogi (kanalizacja deszczowa, oświetlenie, kanał technologiczny) oraz przebudowę lub zabezpieczenie kolidujących z rozwiązaniami drogowymi urządzeń infrastruktury podziemnej i nadziemnej - czytamy w ogłoszeniu o zamównieniu.

Oferty przetargowe można składać do 17 kwietnia 2023 roku.

Inwestycja zostanie dofinansowana kwotą 65 milionów złotych z Programu Inwestycji Strategicznych w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład.

Komentarze (57)    dodaj »

  • ihy

    Tu nie powinno być dyskusji czemu tyle krzoków trzeba wyciąć tylko dlaczego nie budować dwóch odcinków na raz!?

  • Ue

    Jeszcze kilkanaście lat i wszystkie problemy znikną .Wycofają samochody spalinowe a wprowadzą elektryczne ,na które będzie stać nielicznych.Będzie luźno na dogach ,że hej

  • on

    mieszkancy mieszkajacy blisko drogi sa przeciwni jej rozbudowy! zrobimy wszystko by zablokowac projekt!

  • boluś

    Oprócz materialnych som jeszcze KOSZTY społeczne i środowiskowe ! Zniszczenie STREFY Ochronnej dwóch OSIEDLI MIESZKANIOWYCH i Qstatniegp Szlaku Migracyjnego i Siedliska Zwierząt ! A wszystko by zarobioł Drogopol i w celu zapewnienia dojazdu BLASZOKÓW umiejscowionych pośrodku MIASTA ! Na koszt Mieszkańców !

  • error

    Planowana inwestycja doprowadzi do likwidacji środowiskowego filtra ochronnego dla Osiedla Mickiewicza. Ucierpią głównie ulice Norwida, Nałkowskiej, Magazynowa, Szyb Powietrzny, Wawelska, Raciborska... Oddziaływanie środowiskowe będzie także oduczuwalne dla innych ulic przyległych, włącznie z Mickiewicza i Wieniawskiego. Dodatkowo zniszczymy siedliska całej gromady zwierząt (małych i dużych), które już nie mają gdzie się podziać. Swojego szczęścia na pobliskim osiedlu już szukają sarny, dziki, lisy itd. - będziemy strzelać do tych biednych zwierząt, gdy problem okaże się znaczący? A co z ptakami, płazami i całą resztą? Są potrzebne czy nie? Przebieg trasy obejmujący swym zasięgiem tzw. Rów Rudzki Pierwszy (trasa N-S oznacza jego znaczącą likwidację), znajduje się na terenie o ogromnej ilości różnorodnej, starodawnej roślinności. Chcemy to zniszczyć? Naprawdę tego chcemy? Obszar o którym mówimy był w latach 90-tych oznakowany tabliczkami przez rudzki magistrat, jako chroniony, co znajdowało swoje pełne uzasadnienie. Rozwój? Tak - ale zrównoważony i racjonalny! Pierwotne założenia przebiegu trasy N-S zakładały inny przebieg. Niestety miasto rękami poprzedników (głównie lata 90-te) udostępniło tereny przewidziane do tej realizacji podmiotom prywatnym (czyżby w przekonaniu, że realizacja trasy N-S na północ to pomysł nie mający szans na realizację?). Dziś próbuje się pójść na łatwiznę, kosztem zaburzenia równowagi środowiskowej i podstawowych oczekiwań okolicznych mieszkańców. Nie zyskało to aprobaty, co mieszkańcy wyrazili podczas spotkań w rudzkim urzędzie miasta, podczas których głównym prelegentem był wiceprezydent K. Mejer. Popatrzmy na modernizację ul. Wolności (mało wycięto drzew ?) i kolejnych ulic - po przebudowie powinny zwiększyć przepustowość i komfort jazdy. Kolejny obszar modernizacji dróg, w celu poprawy jakości przejazdu powinien dotyczyć trasy od ul. Zabrzańskiej, poprzez Chebzie, w kierunku Goduli....i już jesteśmy w Bytomiu. Bez konfliktów, potężnych strat w miejskiej przyrodzie i z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju. Przypomnę tylko: pani Dziedzic zadeklarowała: " jeśli państwo nie będziecie chcieli budować tej drogi, to budować jej nie będziemy." To jak to jest?

  • Hanys

    Jestem za budową. Bo z osiedla wyjechać już się nie da. A zwierzęta i jakiś zasyfiony lasek mnie nie obchodzą.

  • Apsik

    Bolus zluzuj bo się spocisz. Osiedla mieszkaniowe to nie Natura 2000, nie mają czegoś takiego jak strefy ochronne. Szlak migracyjny i siedliska zwierząt w tym miejscu - wolne żarty. I nie po to żeby zarobił drogopol i żeby zapewnić dojazd do garaży tylko żeby usprawnić ruch przez Rudę, i nie dla bolusia tylko dla znacznie większej grupy ludzi.Przypominam że to cały czas jest miasto w centrum konurbacji. Może czas rozważyć wyprowadzkę na wieś tam nie będą ci przeszkadzały inwestycje w infrastrukturę ani wycinanie krzaków.

  • boluś

    Jeżeś abo bardzo młody abo gupi "poczytej , doucz sie' potym wypowiadej ! A pitać na wieś mogesz som ! To sie nazywo powrót do korzeni !

  • boluś

    Redakcyjno IGNORANCJO ' czamu niy publikujecie comów o faktycznych kosztach budowy N-S ? O kosztach nie tylko budowy ,utrzymania i remontów' które jako że iwestycja jest MIEJSKA PONIOSĄ Mieszkańcy ! Budowa na terenach intensywnej eksploatacji górniczej przez ostatnie ok .300 lat !

  • mount

    Do Magazynowej to pół biedy lecz potem dopiero zaczną się schody jak trzeba będzie dalej ciągnąć przez lasek i nad linią kolejową z Rudy do Chebzia. Jednak obstawiam, że tego za 20 czy nawet 30 lat całego nie zrobią bo po prostu nie ma pieniędzy na takie realizacje i raczej długo nie będzie.

  • Rafi

    Gdzieś to już słyszałem.,,pieniędzy po prostu nie ma"....a jak się okazało były.Znajdą się i teraz ,no chyba,że Ci nieudacznicy przejmą znowu władzę.Wtedy może zające i żaby odetchną.

  • Janek

    A po co ogloszenie przetargu , jak wiadomo ze zas Drogopol wygra . Oszczedzcie wstydu

  • Łon

    Najlepiej iść na łatwiznę i budować drogę w stronę północną gdzie jednak jest kilka alternatywę wyjazdu do Bytomia. Jestem ciekaw ja rozwiążą problem jak tłum samochodów spotka się na światłach nad A4

  • Łonaczony

    Na Halemba też jest kilka alternatyw wjazdu (od Bielszowic, Kochłowic, Wirku) więcej niż na Godulę (od Rudy lub Chebzia)

  • Karminadel

    Łon a ty Chebzie w godzinach szczytu widziałeś? Tam można utknąć na długi czas! Tu nie chodzi o dojazd do Bytomia! Choć były kiedyś takie plany by połączyć A1,88,DTŚ i A4!

  • Stev

    Bardzo dobrze ,,SUPER ". Rozbudowa trasy NS jest bardzo potrzebna aby nasze miasto nie było zakorkowane samochodami .

  • ja

    oby ta budowa zostala zablokowana! Juz jest glosno od dpd i ich ciezarowek a co dopiero jak pod oknami puszcza droge dla wiekszej ilosci aut :/ nie wspominajac ze dpd tak wali w nocy swiatlem po oknach ze bez żaluzji nie da sie spac!

  • Wojtek

    A słyszał Pan/Pani o ekranach dźwiękochłonnych? Wspaniały wynalazek ludzkości, Stopery do uszu też już wymyślono. Klapki na oczy rownież

  • Marian

    Ciebie głośno od ciężarówek i aut, a co mają powiedzieć mieszkańcy Wolności, jak wszystko teraz jedzie a raczej stoi w korkach i rusza co chwila i smrodzi do okien?Wszyscy by chcieli dobry wszędzie dojazd, byle nie pod moimi oknami... Niestety tak sie nie da. 30 lat temu, też sie nikt nie pytał o zgodę mieszkańców osiedla na skałce w Świonach jak DTŚ budowali. Teraz widać, że mieli racje jak jest wypadek i nie ma przejazdu DTŚ. Praktycznie pół śląska wtedy stoi, bo innymi drogami nie ma szans tyle aut przejechać. Nie wyobrażam sie teraz jazdy autem, jakby DTŚ- ki nie było. To samo jest z N-S, zanim skończą całość, reszta będzie tak zatkana, że lepiej nie myśleć jak to będzie.

  • luke

    a kiedy NS na południe? przejazd przez Halembę to jakaś masakra!!

123

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również