W ramach realizacji kolejnego etapu budowy Traktu Rudzkiego w parku przy ul. Hallera modernizowane są alejki, instalowane jest nowe oświetlenie oraz nasadzane są rośliny. Zobaczcie, jak wygląda postęp prac.
Kolejny etap rozbudowywanego Traktu Rudzkiego
Rewitalizacja parku jest kolejnym etapem rozbudowywanego w mieście Traktu Rudzkiego. Miasto podpisało umowę z wykonawcą w październiku ubiegłego roku. Zakończenie prac planowane jest latem.
- Aktualnie w ramach budowy Traktu Rudzkiego prowadzone są jeszcze prace przy rewitalizacji parku przy ul. Hallera w Nowym Bytomiu. Zakończą się one latem - napisała prezydent Grażyna Dziedzic.
Modernizacja parku przy ul. Hallera
Centralnym punktem zrewitalizowanego parku będzie ogród sensoryczny, gdzie nasadzane jest obecnie wiele gatunków roślin ozdobnych. Dodatkowo powstaje tam mały plac zabaw ze ścieżką zdrowia. Wszystko to będzie spięte siecią alejek
W ramach rewitalizacji parku przy ul. Hallera zainstalowane zostanie także oświetlenie parkowe i elementy małej architektury (ławki, stoły piknikowe, kosze, stojaki rowerowe). Ponadto odnowiona zostanie również bryła zdewastowanej fontanny. Po odrestaurowaniu będzie pełniła ona funkcję dekoracyjną. Co istotne park zostanie połączony blisko 700 m oświetloną ścieżką pieszo-rowerową z ul. Czarnoleśną, gdzie kończy się aktualnie Trakt Rudzki.
Trakt Rudzki to ścieżka pieszo–rowerowa
Przypomnijmy, że Trakt Rudzki to ścieżka pieszo–rowerowa, która ma docelowo połączyć obiekty sportowe, parki, skwery oraz miejsca związane z historią Nowego Bytomia i Wirku. Trakt po zakończeniu dwóch najnowszych inwestycji przebiegać będzie od ul. Nowary przez podnóże hałdy do ul. Katowickiej. Dalej będzie wieść ul. Tuwima, Kupiecką, Obrońców Westerplatte do hałdy przy ul. 1 Maja. Następnie prowadzić będzie przez tereny hałdy do ul. Czarnoleśnej. Dalej trasa przebiegać będzie przez park przy ul. Hallera, a następnie pobiegnie tą ulicą w kierunku parku Dworskiego.
Całość budowy Traktu Rudzkiego wraz z wcześniejszymi już zrealizowanymi odcinkami wyniesie ostatecznie ponad 18 mln zł. Inwestycje, podobnie jak wcześniejsze odcinki Traktu Rudzkiego, objęte są dofinansowaniem unijnym. Na realizację projektu miasto pozyskało ponad 6 mln zł ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.