Wiadomości z Rudy Śląskiej

Jak wybrać dobrą agencję SEO?

  • Dodano: 2022-05-10 16:15

Wybór agencji SEO jest strategiczną decyzją, która przekłada się na rozwój biznesu online. Jeśli wziąć pod uwagę fakt, że wiele firm marketingu internetowego stosuje umowy z długim terminem wypowiedzenia, rozpoczęcie współpracy z najodpowiedniejszą ma tym większe znaczenie. Jak więc wybrać agencję SEO, która zajmie się promocją strony internetowej? Na co zwrócić uwagę?

Na co zwrócić uwagę wybierając agencję SEO?

Jeszcze przed analizą wszystkich ofert pozycjonowania należy się zastanowić, co jest dla firmy celem pozycjonowania. Czy ma to być tylko wzrost ruchu na wybranych podstronach, czy może wzrost konwersji lub widoczności w wynikach wyszukiwania? Cel firmy warto odnieść do tego, co proponuje konkretna agencja SEO - na jakie działania chce postawić, co analizować i w jakim modelu się rozliczać.

Wybierając agencję SEO, należy zwrócić uwagę na jej referencje. O opinię dotychczasowych klientów można poprosić w trakcie składania zapytania lub zapoznać się z recenzjami w wizytówce Google. Profesjonalna firma marketingu online z pewnością zadba o odpowiednią prezentację w Google Business Profile. Dodatkowym atutem będzie możliwość zapoznania się z case studies, co pozwoli wywnioskować, czy agencja SEO ma doświadczenie w danej branży.

W agencji Smartbuzz ogromny nacisk kładzie się na kontakt z klientem i konsultacje. Dzięki temu można wspólnie wyznaczyć cele do osiągnięcia i nieustannie monitorować postępy prac. Specjaliści z tej firmy mają odpowiednie doświadczenie, aby prowadzić efektywne działania z zakresu marketingu internetowego. Warto więc zapoznać się z ofertą usług, które dostępne są na Smartbuzz.pl.

SEO – długotrwały proces

Google nieustannie przypomina, że pozycjonowanie jest procesem długotrwałym. Osiąganie wysokich i stabilnych pozycji w wynikach wyszukiwania wymaga przejścia wielu etapów. Miejsca w TOP10 nie da się osiągnąć szybko i magicznymi sztuczkami. Jeśli takie działania proponuje agencja SEO, to powinien być znak, aby bardziej szczegółowo przyjrzeć się ofercie. W Smartbuzz stosowane są wyłącznie praktyki zgodne z wytycznymi dla Webmasterów od Google. Oznacza to, że strona nie będzie narażona na kary ani filtry od amerykańskiego giganta. Co istotne, zadowalająca poprawa wyników np. w postaci wzrostu konwersji widoczna jest po około czterech miesiącach ciężkich prac.

Skuteczne pozycjonowanie stron pomaga wydobyć potencjał z witryny, która następnie będzie systematycznie piąć się w górę w rankingu. Celem nie powinno być tylko znalezienie się w TOP10, ale dotarcie do klientów, którzy zainteresują się ofertą firmy i dokonają konwersji. Dobra agencja SEO dąży do poprawy doświadczeń użytkowników od momentu znalezienia strony, aż do dokonanej konwersji. Jeśli pozycjonowana strona będzie dopasowana do wymogów wyszukiwarki, to z pewnością podoła też oczekiwaniom klientów.

Agencja SEO nie narusza polityki Google

W trakcie konsultacji ze specjalistami SEO można wywnioskować, jaką dysponują wiedzą i czy nie stosują działań sprzecznych z wytycznymi od Google. W tym celu można także poprosić o to, aby proponowane zmiany zawierały odniesienia do dokumentów Google potwierdzających zgodność zaleceń z polityką wyszukiwarki. Dzięki konsultacjom można wyeliminować agencje SEO stosujące praktyki, na które Google patrzy nieprzychylnym okiem.

Jakie aspekty rozważyć podejmując współpracę z agencją SEO?

Rozważając współpracę z agencją SEO, należy rozważyć kilka istotnych aspektów. Pierwszym z nich jest sposób podejścia do klienta i procesu pozycjonowania. Kolejny raz należy tutaj podkreślić, że bardzo istotna jest komunikacja, a ogromną rolę przy wyborze specjalistów odgrywają konsultacje. Podczas pierwszej rozmowy konsultant z firmy marketingowej powinien wypytać o takie rzeczy, jak:

  • cel i strategię firmy;

  • propozycje wartości - co sprawia, że oferta firmy jest unikatowa i wyróżnia się na tle konkurencji;

  • jaki jest model biznesowy;

  • jakie są założenia biznesowe;

  • jaka jest największa konkurencja firmy.

Dobra agencja SEO zadba z pewnością o to, by oferta i strona były dopasowane do konkretnej grupy docelowej, co przełoży się na konwersję.

Referencje, jak już zostało wspomniane, można odszukać samodzielnie. Jeśli agencja SEO ma się czym chwalić, to z pewnością zamieści takie informacje na swojej stronie internetowej. Należy przy tym przeczytać treść rekomendacji, sprawdzić wypozycjonowane strony, a dodatkowo także wyszukać opinii w sieci. Na etapie ofertowania agencja powinna również przeprowadzić audyt SEO, który ma w swojej ofercie między innymi Smartbuzz. Dzięki temu może znaleźć odpowiednie frazy kluczowe, które pomogą wypozycjonować daną witrynę. Ponadto specjaliści SEO przeprowadzają audyt techniczny, który pozwoli przedstawić wszystkie problemy znajdujące się w serwisie.

Skuteczne pozycjonowanie stron - współpraca administratora strony z agencją SEO

Pozycjonowana strona internetowa może znaleźć się na topowych miejscach w wynikach wyszukiwania pod warunkiem, że administrator strony będzie wprowadzał określone zmiany. Jest to bardzo istotne, ponieważ wszelkie modyfikacje przedstawione przez specjalistów pomagają w uzyskiwaniu lepszej widoczności serwisu. Dostosowanie witryny do wymogów algorytmów Google przełoży się także na jej stabilną pozycję i poprawi doświadczenia klientów.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.