Wiadomości z Rudy Śląskiej

Jakie są podstawowe zalety zastosowania lejka sprzedażowego?

  • Dodano: 2021-10-12 14:45

Lejek sprzedażowy to pojęcie używane na określenie ścieżki, którą konsument przechodzi od momentu, w którym Twoja oferta zwraca jego uwagę do sfinalizowania transakcji. Nazwa pochodzi od charakterystycznego kształtu procesu – w pierwszym etapie, czyli najszerszym miejscu lejka, znajduje się największa liczba potencjalnych klientów, która na każdym poziomie systematycznie się zmniejsza, formując typowy lejek. Koncepcja lejka oznacza, że na poszczególnych jego etapach należy w różny sposób oddziaływać na konsumentów, którzy znajdują się w różnych stadiach podejmowania decyzji zakupowej. Lejek jest integralnym elementem współczesnego marketingu. Dlaczego? Jakie są jego podstawowe zalety?

Zwiększenie sprzedaży

Wdrożenie lejka sprzedażowego to rozwiązanie, które może Ci pomóc w skutecznej walce o podniesienie poziomu sprzedaży. Jak? Odpowiednie „oddziaływanie” na potencjalnych klientów, dostosowane do tego, na jakim poziomie lejka aktualnie się znajdują, zwiększa szansę, że przejdą dalej, na kolejne etapy procesu zakupowego. Poza tym, zwróć uwagę na to, że im więcej osób „złapiesz” w lejek na jego szczycie, tym liczniejsze może być grono konsumentów decydujących się na zakup Twojego produktu lub usługi. Właśnie dlatego w ramach lejka kluczowe znaczenie ma prawidłowe generowanie leadów. Pozyskując je miej na względzie to, że lead leadowi nierówny, dlatego podstawowe znaczenie ma prawidłowe grupowanie konsumentów. Inaczej musisz oddziaływać na leady gorące, inaczej na leady letnie i zimne – brak odpowiedniego zarządzania leadami to jeden z podstawowych błędów, który może Cię słono kosztować. 

Pamiętaj, że poszczególne etapy lejka sprzedażowego wymagają z Twojej strony innego zachowania i sposobu nawiązywania interakcji z potencjalnymi klientami. Uważaj przede wszystkim na zbyt intensywne bombardowanie konsumentów treściami stricte reklamowymi, co może z ich perspektywy okazać się zniechęcające. To ważne, zwłaszcza na początkowych poziomach lejka. 

Dodatkowo, warto zaznaczyć, że góra lejka to przede wszystkim budowanie relacji z konsumentami i zwiększanie świadomości marki. Dzięki temu, nawet jeśli część osób nie przejdzie do następnego etapu, możliwe, że w przyszłości, pamiętając o Twojej ofercie, ponownie rozważą skorzystanie z proponowanych przez firmę usług lub produktów. Właśnie dlatego tak ważne jest umiejętne zarządzanie działaniami w ramach lejka sprzedażowego, również na jego szczycie. To, jakie rozwiązania zdecydujesz się wówczas wdrożyć może mieć dla Ciebie bardzo długofalowe konsekwencje. 

Identyfikacja momentu porzucenia Twojej oferty

Korzystając z lejków sprzedażowych masz większą kontrolę nad interakcją Twojej firmy z potencjalnymi klientami i możesz skuteczniej planować działania kierowane do konkretnej grupy osób, dostosowując je do ich aktualnych potrzeb. Jesteś również w stanie precyzyjnie określić, w którym momencie konsumenci przestają się interesować Twoją ofertą i w związku z tym nie „spadają” niżej, na kolejne poziomy lejka sprzedażowego. To ważne, ponieważ zidentyfikowanie tego miejsca pozwoli Ci na znalezienie źródła problemów i wdrożenie niezbędnych modyfikacji, dzięki którym zyskasz szansę na zablokowanie „odpływu” użytkowników i przekonanie ich, że jednak warto pozostać w interakcji z Twoją firmą. 

Chcąc stworzyć lejek sprzedażowy, można skorzystać z gotowych rozwiązań, na przykład kreatora udostępnianego na platformie Landingi. Dzięki niemu możliwe jest bazowanie na gotowych szablonach dla poszczególnych kroków lejka sprzedażowego co upraszcza ich projektowanie. Więcej informacji znajdziesz na stronie internetowej https://landingi.com/pl/konwersja/lejki/. Szablony można natomiast dostosowywać do własnych potrzeb, projektując w ten sposób ciekawą i angażującą stronę. 
 

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.