RudaSlaska.com.pl - 20 lat

Wiadomości z Rudy Śląskiej

Subskrypcje na YouTube za darmo

  • Dodano: 2022-04-19 13:30

Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć roli, jaką we współczesnym marketingu internetowym odgrywa YouTube. Któż z naszych znajomych nie poświęca przynajmniej kilku godzin tygodniowo na odtwarzanie dostępnych tam materiałów? Dzięki YouTube można dotrzeć do olbrzymiej grupy odbiorców, ale przebicie się do nich przez ogrom dostępnych treści stanowi nie lada wyzwanie. Nie jest jednak prawdą, że aby zdobyć rozpoznawalność na YouTube potrzebne są olbrzymie pieniądze, znajomości czy jakieś nieprawdopodobne zdolności. Istnieje kilka sposobów na poszerzanie zasięgów i zdobywanie subskrypcji na YouTube za darmo, bez posiadania specjalistycznej wiedzy.

Przede wszystkim treść

Zanim przejdziemy do pomysłów i sztuczek, zacznijmy od absolutnej podstawy: treści. Tak naprawdę dobre, wartościowe treści są jedynym powodem, dla którego ktoś może zechcieć zasubskrybować Twój kanał. Staraj się, aby Twoje filmy były jak najbardziej interesujące dla użytkowników i wnosiły coś nowego. Zadbaj o odpowiednią jakość obrazu i dźwięku oraz regularne publikowanie nowych materiałów. Zapoznaj się także z możliwościami, jakie daje publikacja postów dla społeczności czy tzw. shortów. Pamiętaj, że nawet jeśli uda Ci się zwrócić czyjąś uwagę sztuczkami reklamowymi, to dopiero chęć powrotu do Twoich materiałów może go przekonać do pozostawienia subskrypcji.

Marketing bezpośredni

Tworzenie oryginalnych treści jest podstawą do osiągnięcia sukcesu na YouTube, ale samo w sobie na ogół nie wystarcza. Potrzebna jest jeszcze promocja. Wcale nie musi to jednak oznaczać wysokich kosztów czy konieczności korzystania z usług firm reklamowych. Na początek postaraj się wycisnąć jak najwięcej z dostępnych Ci możliwości. Podsyłaj swoje filmy znajomym, szczególnie tym, których zainteresowania pokrywają się z tematyką Twojego kanału. Nie bój się wspominać o nim także w rozmowach twarzą w twarz, na spotkaniach czy imprezach. Korzystaj ze swoich kont w mediach społecznościowych, ale pomyśl również o założeniu kont bezpośrednio powiązanych z kanałem, a nawet bloga, który pomoże w pozycjonowaniu twoich filmów poprzez umieszczanie linków. Poszukaj również grup i forów związanych z tematyką Twojego kanału, w których będziesz mógł udostępniać swoje materiały. Wymaga to sporo cierpliwości, ale takimi najprostszymi środkami można zbudować pierwszą bazę subskrybentów, do której później, na zasadzie rosnącej kuli śnieżnej, będą dołączać kolejni a suby na yt nie będą już problemem. 

Call to action

Przechodząc do bardziej “trikowych” metod, powiedzmy parę słów o działaniach typu „call to action”. Zachęcanie widzów do zostawienia suba, łapki w górę czyli like na youtube i kliknięcia w dzwoneczek, może budzić uśmiech politowania czy nawet irytować, ale to naprawdę działa. Gdyby tak nie było, znani YouTuberzy po prostu by tego nie robili. Ważne tylko, żeby nie przesadzić z nachalnością. Zachęta do pozostawienia subskrypcji powinna być czytelna i nastąpić w takim momencie filmu, w którym uwaga widza jest na nim najbardziej skupiona. Dobrym pomysłem jest tłumaczenie, że większa ilość subskrypcji przekłada się na możliwość dotarcia Twoich wartościowych treści do większej liczby osób czy pomaga szerzyć świadomość dotyczącą poruszanych przez Ciebie ważnych kwestii. Świetnym pomysłem są także kreatywne zachęty do dyskusji w komentarzach, ponieważ duża liczba komentarzy zwiększa zasięg filmu, a co za tym idzie - prawdopodobieństwo zdobycia nowych subskrybentów.

Celebrowanie rozwoju kanału

Oprócz “atakowania” widzów zachętami do aktywności, warto również włączyć ich w świętowanie sukcesów kanału. Odcinki specjalne z okazji przekroczenia konkretnej liczby subskrypcji, dedykowane posty w social media i wyrażenie widzom wdzięczności za ich aktywność zawsze pomagają w konsolidacji wiernej społeczności fanów. Dobrym pomysłem może być również budowanie napięcia jeszcze przed uzyskaniem danej liczby subskrypcji, np. zapowiadając z wyprzedzeniem, że po jej przekroczeniu na kanale ukaże się coś wyjątkowego. Jeśli uda Ci się dobrze trafić w oczekiwania widzów, możesz tym sposobem zmotywować ich do dodatkowej aktywności dla zdobycia większej liczby subskrypcji na Twoim kanale, dzięki czemu wykonają pewną część pracy promocyjnej za Ciebie.

Komentowanie filmów innych twórców

Kolejną często stosowaną metodą docierania do nowych widzów jest zostawianie komentarzy pod filmami innych twórców. Co prawda czasy, kiedy przeklejanie w każdym możliwym miejscu słów “zapraszam na mój kanał” pomagały zdobyć zasięgi bezpowrotnie minęły, ale włączenie się do dyskusji czy pozostawienie popularnego komentarza wciąż może pomóc w zwróceniu uwagi na swój kanał. Pamiętaj, że najskuteczniejsze są te komentarze, które faktycznie osiągną duże zainteresowanie. Może to być wyjątkowo celna, merytoryczna uwaga, ale równie dobrze sprawdzi się błyskotliwy żart czy jakieś nieszablonowe spostrzeżenie. Nie każdy komentarz doda Ci mnóstwo nowych subskrypcji, ale przy pewnej dozie kreatywności da się tym sposobem ugrać naprawdę sporo.

Współpraca z innymi twórcami

Połączenie sił z innym kanałem to zawsze dobry sposób, na którym zyskać mogą obie strony. Można to zrobić na kilka sposobów: wzajemnie zachęcić widzów do odwiedzenia swoich kanałów, wystąpić gościnnie na filmie innego twórcy lub samemu zaprosić go do udziału w Twoim materiale. Idealnie byłoby, gdyby udało się namówić kogoś naprawdę znanego, by wspomniał na swoim filmie o Twoim kanale - to jest jednak zwykle bardzo trudne, gdyż większe kanały zwyczajnie nie mają interesu w promowaniu początkujących. Kooperacja z mniejszymi kanałami o podobnej tematyce też jest jednak bardzo wartościowa, zwłaszcza, jeśli nie kończy się na jednorazowej akcji, ale przekształca się w długofalową współpracę.

Konkursy dla widzów

Konkursy to dość skuteczny, choć wcale nie taki łatwy sposób na zwiększenie zasięgu. Musisz bowiem pamiętać o zgodności z zasadami urządzania konkursów zawartymi w regulaminie YouTube, a także przepisami prawa. Należy ponadto przygotować regulamin konkursu wraz z jasnymi kryteriami przyznawania nagród, których oczywiście musisz ściśle przestrzegać. No i oczywiście trzeba zadbać o odpowiednie nagrody - im bardziej atrakcyjne, tym więcej uczestników weźmie udział w konkursie i będą bardziej się starać, co oczywiście przełoży się na skuteczność promocyjną całego przedsięwzięcia.

Sieci marketingowe - sposób ryzykowny

Ostatnim sposobem, o którym wspomnimy, jest korzystanie z sieci marketingowych na YouTube. Działają one na zasadzie wymiany subskrypcji czy polubień pomiędzy poszczególnymi twórcami. Rejestrując się w takiej sieci po prostu subskrybujesz (bądź sieć robi to automatycznie w Twoim imieniu) pewną liczbę kanałów innych członków sieci, w zamian za co określony czas otrzymujesz od nich nowe subskrypcje na Twoim kanale. Na rynku funkcjonuje trochę takich sieci, także darmowych, i jest to niewątpliwie pewien sposób na poprawę liczb na kanale. Należy jednak postawić pytanie o ich jakość - są to mimo wszystko subskrypcje od osób zupełnie przypadkowych, niekoniecznie zainteresowanych tematyką Twojego kanału, a w większości nawet nie rozumiejących filmów nagranych po polsku. Tacy subskrybenci będą więc stanowić jedynie pewną wartość statystyczną, ale nie da się na nich opierać społeczności fanów. W skrajnych przypadkach spora liczba subskrybentów z sieci może nawet przysłonić rzeczywistą wielkość zainteresowania kanałem. Warto więc myśleć o celach promocyjnych długofalowo i zastanowić się, czy skorzystanie z sieci marketingowej będzie dobrym posunięciem strategicznym.

Planuj i ucz się na błędach

Opisane w tym tekście sposoby naprawdę działają i pomogły rozwinąć się niejednemu kanałowi. Pamiętaj jednak, że to tylko pojedyncze działania, a ich skuteczność zależy od długofalowej wizji i pomysłu na kanał. Jeśli wiesz, co chcesz osiągnąć i przekazać w swoich filmikach, to dużo łatwiej będzie Ci myśleć nad tym, w jaki sposób i jakimi kanałami je promować. Próbuj różnych technik i porównuj efekty, żeby stopniowo dochodzić do tych rozwiązań, które są najskuteczniejsze. Myśl o promocji swojego kanału jako szerszej strategii, a nie luźnym ciągu pojedynczych działań. Nie zrażaj się niepowodzeniami, ale raczej staraj się wyciągać z nich wnioski na przyszłość. Wzrosty liczby subskrypcji na YouTube nie przychodzą same i są zawsze skutkiem żmudnej pracy, ale jej efekty mogą być naprawdę niezwykłe.


Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Komentarze    dodaj

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.