Droga rowerowa połączy Rudę Śląską z Katowicami i Gliwicami. Podpisano porozumienie!

Czas czytania: 3 min.

Podpisano dziś porozumienie w sprawie budowy Velostrady, która połączy Rudę Śląską z innymi miastami GZM. Budowa szybkich dróg rowerowych rozpocznie się w 2023 roku. 

Przez Rudę Śląską będzie przebiegać 30-kilometrowy odcinek Velostrady GZM

W piątek 20 maja w Katowicach przedstawiciele 11 samorządów podpisali porozumienia w sprawie rozpoczęcia budowy szybkich dróg rowerowych łączących m.in. Rudę Śląską z innymi miastami aglomeracji. 30-kilometrowy odcinek Gliwice- Katowice połączy Gliwice, Zabrze, Rudę Śląską, Świętochłowice, Chorzów i Katowice. 

– Dziś w siedzibie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii podpisaliśmy porozumienie dotyczące budowy velostrad łączących nasze miasta. Będą to szybkie, bezkolizyjne drogi rowerowe, odseparowane od ruchu samochodowego. Bardzo kibicuję temu projektowi, bo dotąd nie powstała żadna infrastruktura rowerowa łącząca na taką skalę miasta naszej aglomeracji – przekazał Krzysztof Mejer, wiceprezydent Rudy Śląskiej.

Przebiegający przez Rudę Śląską odcinek będzie liczył 7,5 km. 

– Przebiegać będzie istniejącym ciągiem od granicy z Zabrzem w pasie drogowym ul. Zabrzańskiej do ul. Przedtorze. Następnie poprowadzony zostanie na południe śladem nieczynnej linii kolejowej do ulicy Chorzowskiej. Od skrzyżowania ulicy Lompy i Chorzowskiej droga przechodzi do granicy ze Świętochłowicami. W znacznej części rudzki odcinek poprowadzony zostanie między ogródkami działkowymi i terenami poprzemysłowymi – informuje Krzysztof Mejer, wiceprezydent Rudy Śląskiej.

Velostrady połączą miasta GZM

Łącznie w całej Górnośląsko-Zagłebiowskiej Metropolii powstanie 8 szybkich dróg rowerowych o długości 120 km. W piątek 20 maja zostały podpisane porozumienia dotyczące miast i gmin GZM, przez które będą przebiegać pierwsze cztery Velostrady. Jest to Będzin, Chorzów, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Katowice, Mysłowice, Ruda Śląska, Sosnowiec, Świętochłowice, Zabrze. Projekt realizowany będzie w ramach Metropolitalnej Sieci Tras Rowerowych. 

Velostrady GZM mają pełnić nie tylko funkcję rekreacyjną, ale również transportową, poprzez umożliwienie bezpiecznego przejazdu mieszkańcom Metropolii w drodze do pracy czy szkoły.

Realizacja pierwszych czterech inwestycji rozpocznie się w 2023 roku, a kolejnych w 2024 roku. Zostaną one sfinansowane z budżetu Metropolii przy wykorzystaniu funduszy zewnętrznych.

Komentarze (20) DODAJ

Witam.Ja tam za rowerami specjalnie nie jestem,ale jednak taka aglomeracja to powinna miećtaką "autostradę rowerową".Jedną północ - południe i jedną wschód - zachód.Tylko taką na poziomie. W miarę możliwości dalej od ruchu ulicznego.Żeby była przyjemność jechać.I do tego bezpieczną. Żeby "niedzielni" rowerzyści mogli korzystaćrównocześnie z tymi co wolą szybką jazdę.Dwie takie autostrady. A reszta ruchu rowerowego ulicami.Takie jest moje zdanie.Pozdrawiam.
andrx
Może najpierw połączyć tych z ratusza z rozumem?
jp3
zamiast zrobić prosto i płasko to walneli pół pętli pod górkę przez pół miasta
n4u
po co te drogi jak pół mózgi i tak jezdza drogami obok tych ścieżek lub po drugiej stronie chodnikiem i jeszcze wulgaryzmy gdy zwruci się uwage lub nie przepuści na chodniku!!! najpierw karty rowerowe potem dopuścić do ruchu!!!
ecik
Taka prawda. wracam codziennie Chorzowską do domu tak ok 15:10 i zawsze jedzie trójka tych samych rowerzystów drogą choć obok jest ścieżka. Albo walić im mandaty albo darować sobie te ścieżki rowerowe bo szkoda kasy.
kozel
Nie ma się co podniecać. Takich planów i projektów było już od groma. Co jest wszyscy widzą. Nawet te istniejące drogi rowerowe (dobrze, że są) są pełne utrudnień jak np. krawężników na kilka centymetrów czy zakrętów z ekierki.
biker
A najlepsze jest to, że UM nie widzi problemu. Ciężko im wytłumaczyć, że nie buduje się przejazdów rowerowych z wysepką pośrodku, że o wiele gorzej jeździ się na nawierzchni kostkowej niż asfaltowej, że każdy wystający krawężnik stwarza potencjale zagrożenie dla hulajnóg.
zonk
A może by tak wyremontować ul. Łowiecką?
krist6
Każdy do siebie nikt nie patrzy na dobro ogólne byle ja mam dobrze inni niech się ....Co za społeczeństwo.
pan chciwy
Im więcej rowerów, tym mniej samochodów. Pochwalamy tę decyzję.
marek
Bardzo ryzykowna, wręcz nieprawdziwa teza .pomyśl człowieku zanim coś napiszesz
vipek
za ścieżkę rowerową pod mck ktoś powinien mieć postawione zarzuty za niegospodarność...kupa kasy wydana na kilka metrów drogi rowerowej nie połączonej dosłownie z niczym...teleportować się trzeba żeby wjechać na nią i z niej zjechać...zresztą więcej w tym mieście mamy chybionych inwestycji więc nie liczę na velostradę dopóki stoi za nią wizjoner z UM. Pomysł super ale wykonanie będzie jak zwykle
malkoltent
są inne potrzeby !!!!
zbrozło
Trasy z nikąd do nikąd. Na szczęście omijajà Halembe
ola
Halemba zawsze pomijana.
jola
Wreszcie se Ksyś bydzie mogł po'[...]kować do woli ! Wykonawcom Rudzkiego odcinka oczywiście Drogopol ?
boluś
Bardzo fajna sprawa Brawoooo
mirek

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe