Dziś na Drodze Wojewódzkiej 925 na odcinku od Mikołowa do Rudy Śląskiej (Halemba) drogowcy wylewają asfalt. Policjanci informują, że utrudnienia w tym miejscu mogą być jeszcze większe niż zazwyczaj.
Utrudnienia w ruchu w Halembie
Od kilku tygodni trwa remont DW 925. Dziś w ramach przebudowy, drogowcy wylewają nowy asfalt na odcinku drogi od Mikołowa do Rudy Śląskiej. Policjanci apelują, aby kierowcy wybierali alternatywne drogi przejazdu.
- Dziś na DW 925 odcinek Mikołów - Ruda Śląska Halemba drogowcy wylewają asfalt. Utrudnienia w tym miejscu mogą być zatem jeszcze większe niż zazwyczaj. Dlatego apelujemy, aby kto może - niech wybierze inną trasę. W miarę możliwości nasze patrole będą pomagać rozładowaniu pojawiających się zatorów - informują policjanci z mikołowskiej komendy.
Kierowcy na internetowych forach informują, że w Halembie ulica 1 Maja jest zakorkowana.
Przebudowa Drogi Wojewódzkiej 925
Trwa przebudowa Drogi Wojewódzkiej 925. Długość przebudowywanego odcinka to 24 km. Na odcinku zlokalizowany jest węzeł drogowy na połączeniu z autostradą A-1 oraz skrzyżowanie z drogą krajową DK 44. Szacowana wartość robót budowlanych wynosi 321,2 mln zł i będzie pochodzić w całości z budżetu Województwa Śląskiego.
„W tej kadencji samorządu regionalnego zdecydowanie inwestycje drogowe są historyczne. Podejmujemy się przebudowy kluczowych dróg, a skalę najlepiej obrazuje wysokość nakładów. 2,5 mld zł to łączna kwota, której w przeszłości nikt na drogi nie przekazywał. Dzisiaj została podpisana umowa na przebudowę drogi wojewódzkiej 925 z Rudy Śląskiej do Rybnika. To ważny, 24 km odcinek, który przebiega przez kilka gmin. Przekazujemy na tę inwestycję 321 mln zł w całości z budżetu województwa. Stawiamy na nowoczesne technologie, trwałość, a przede wszystkim bezpieczeństwo kierowców i innych użytkowników dróg” – mówił w lipcu marszałek Jakub Chełstowski.
Zakres inwestycji obejmuje całkowitą przebudowę istniejącej konstrukcji jezdni, ujednolicenie szerokości jezdni, przebudowę skrzyżowań, budowę zatok autobusowych, budowę i przebudowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych, przebudowę zjazdów. Konstrukcja drogi zostanie wykonana z wykorzystaniem najnowszych dostępnych na świecie technologii. Wszystkie warstwy bitumiczne zostaną wykonane z asfaltów wysokomodyfikowanych. Przewidywany termin zakończenia robót budowlanych to wiosna 2026 roku.