Ruda Śląska: Zderzenie samochodu ciężarowego i motocykla w Wirku

Czas czytania: 1 min.

W sobotę w godzinach porannych na skrzyżowaniu ulic 1 maja i Jankowskiego w Wirku doszło do zderzenia samochodu ciężarowego z motocyklem. 

Zderzenie ciężarówki z motocyklem

Do zdarzenia doszło 23 kwietnia około godziny 8:00. Kierowca ciągnika z naczepą jechał w kierunku Halemby ulicą 1 Maja. Na wcześniej wspomnianym skrzyżowaniu zamierzał dokonać manewru skrętu w prawo w ulicę Jankowskiego. Jednak aby to uczynić, ustawił się na pasie do skrętu w lewo. Za nim jechał motocyklista, który poruszał się prawym pasem. Motocyklista nie spodziewał się, że kierowca ciężarówki będzie chciał skręcić w prawo z lewego pasa ze względu na długość zestawu. W efekcie czego doszło do zderzenia pojazdów. 

Motocyklista ze złamaną nogą został przetransportowany do szpitala. Policjanci zabezpieczyli nagrania z monitoringu autobusu, który jechał za uczestnikami wypadku. Sprawę wyjaśnia Wydział Ruchu Drogowego. 

 

 

Tagi:

Wirek

Komentarze (40) DODAJ

Kto uważa że całą wine za wypadek ponosi motocyklista niech lepiej odda prawo jazdy albo chociaż zamilknie. Jak może być że pojazd z innego pasa skręca nie w tym kierunku co znaki pokazują nawet jeśli sygnalizuje zamiar skrętu i przecięcie czyjegoś pasa może mieć przed nim pierwszeństwo. Ludzie, ogarnijcie się, przypomnijcie sobie przepisy, WSZYSTKIE, nie tylko po jednym artykule. Jest coś takiego jak gradacja przepisów czyli ważność jednego nad drugim!
s?zywot
Sieroto Samochód ciężarowy z naczepą to nie seiczento że się zmieści w zakręcie skręcając np w prawo z pasa do skrętu w prawo. Trochę wyobraźni bo jej ci ewidentnie brakuje.
2fast 2furious
No właśnie jeśli masz to oddaj.
fajerberga
Tak? To który przepis jest ważniejszy: ten, że motocyklista miał zachować szczególną ostrożność podczas wyprzedzania i nie miał prawa wyprzedzać z tej strony ciężarówki, jeśli ona sygnalizowała skręt, czy ten, że kierowca TIR-a miał ustąpić pierwszeństwa motocykliście? Wiem, że wg ważności najpierw są polecenia osoby kierującej ruchem, sygnalizacja świetlna, znaki i na koniec przepisy ogólne. Ale o tym, że są przepisy ważne i ważniejsze - pierwsze słyszę...
benedykt syguda
Jak może być że pojazd z innego pasa skręca nie w tym kierunku co znaki pokazują? No jak, normalnie. Przecież przepis na to zezwala, co nie? I dobrze pan wie, panie Żywot, że w PL nie ma współwiny czy procentowego udziału poszczególnych uczestników zdarzenia. Winnym musi być uznany albo kierowca TIR-a, albo motocyklista. Przykład? Wyjeżdżam z podporządkowanej w prawo i zderzam się z pojazdem, który główną drogą jechał po lewej stronie. Czyja wina? Moja, bo mam ustąpić wszystkim pojazdom na głównej. Tamten co najwyżej dostanie mandat za jazdę niewłaściwą stroną jezdni. Ale nie będzie winnym kolizji.
kapitan Żbik
Sam żeś pan sobie odpowiedział czyja wina. Wyjeżdżając z podporządkowanej należy ustąpić wszystkim na głównej, tak samo przy zmianie pasa należy ustąpić wszystkim bèdącym już na tym pasie.
sylwia
Szeregowy Żbik, tak jak już Rudziol napisał. Przed wykonaniem manewru przecinającego czyjś pas należ ustąpić pierwszeństwa pojazdom już się na nim znajdującym. Przepis zezwala wykonanie manewru nie z tego pasa jeżeli pojazd się nie mieści na należytym pasie pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa pojazdom już się na nim znajdującym i nie ma znaczenia czy miał kierunkowskaz czy nie. Kierunkowskaz nigdy nikomu nie dawał prawa pierwszeństwa przejazdu.
s?zywot
Ależ ja nigdzie nie napisałem, że kierunkowskaz daje pierwszeństwo. On tylko zabrania wyprzedzania z tej strony... Art. 24.1.3 będzie tu miał kluczowe znaczenie. No i napisz koniecznie coś więcej o tej wyższości jednych przepisów nad drugimi, bo nic takiego nie znalazłem w PoRD. Może to jakaś lokalna specyfika w stylu "u nas na wsi tak się jeździ - szersza droga jest ważniejsza od węższej..." Raz tylko jeden koleś, mieniący się instruktorem, przekonywał mnie, że znak B-20 jest "gorszy", bardziej podporządkowany od A-7. Wg niego sprzed znaku B-20 zawsze pojadę ostatni...
kapitan Żbik
Przepis mòwi że może skręcić nie z tego pasa jak na swoim sie nie mieści tylko musi ustąpić wszystkim innym którzy jadą swoim pasem. Pytanie tylko po co taki zestaw wjeżdża w taką ulicę jak Jankowskiecgo? Dostawa do biedry to raczej nie była. Zaś ślepe słuchanie nawigacji wyszło na wierzch? Już taki był co chciał przejechać starą zalaną Bielszowicką
jorg
Logika kierowcy TIR-a powalająca. Dziw bierze, że zdał prawo jazdy na jazdę ciągnikiem z naczepą. Szkoda motocyklisty, mam nadzieję, że postara się o odszkodowanie od kierowcy TIR-a. Co powinien zrobić kierowca TIR-a... pojechać prosto a na skrzyżowaniu 1-go Maja i Nowary skręcić w lewo. Następnie na rondo przy Kauflandzie a tam kierować się na "kąty" Katowicką...
stary rower
czytając to mam wrażenie że pisał to stary komunista, siedzący w wypierdzianym fotelu, patrzący cały dzień w TV. Tak kierowca miał urządzić sobie kółeczko po okolicy, to zgodne z przepisami że taki pojazd zajmuje pas przeznaczony do skrętu w lewo i sygnalizuje skręt w prawo, pytanie czy sygnalizował, i na ile wcześniej, jak szybko poruszał się motocykl etc. a ty siedź i pierdź dalej w fotel, precz z KOMUNĄ.
pojechoł fest
Twoje zachowanie jest godne starego komucha. Żadnej merytoryki, nie przytoczyłeś przepisów, a toczysz pianę z pyska jak towarzysz gomułka. Wpierw się doucz przepisów i zastanów się, czy wrzucanie kierunku daje pierwszeństwo i w jaki sposób wykonuje się manewr zmiany kierunku zgodnie z przepisami. Potem zabieraj głos... stary [...]u
stary rower
Kierowca tira według praw o ruchu drogowym zachował się poprawnie to Kierowca motocyklu nie zachował ostrożności.
zyga1
Oddaj prawo jazdy jeśli je posiadasz.
stary rower
Dostaję minusy za to, że nieodpowiedzialny kierowca TIR-a skręcał w prawo z lewego pasa. Gratuluję poziomu...
stary rower
Dostajesz minusy za to, że jesteś zwykłym tumanem. Nie gratuluję poziomu, bo nie ma czego... :-)
kpina + ironia / szydera
Znasz się na przepisach jak świnia na gwiazdach. Jesteś zwykłym idiotą, a swoim językiem poświadczasz swoje prostactwo i niekompetencję... :-)
stary rower
Jadąc pojazdem o większych gabarytach jest dopuszczalny skręt w prawo z lewego pasa, tego uczą na kursie prawa jazdy, tylko trzeba uważać na lekcji i na drodze
ruda
Tak i ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się pasem który zamierza się przeciąć
lok
Po twoich wypocinach twierdzę że nawet na rower nie masz karty
hans
Zabrania się wyprzedzania pojazdu z tej strony, z której sygnalizuje zamiar skrętu. Czyli w tym przypadku jeśli TIR sygnalizował zamiar skrętu w prawo, to nie mamy o czym dyskutować. Prawo zezwala również na niestosowanie się do oznakowania poziomego w sytuacji, gdy bez jego najechania nie można wykonać manewru ze względu na gabaryty pojazdu. Stosowne artykuły PoRD sobie poszukasz sam, bo widzę, że stary rower to wszystko, czym jeździsz... Dobrze, że tego TIR-a nie wysłałeś na rondo w katowicach celem zawrócenia :-)
kapitan Żbik
Doczytaj jeszcze do końca te przepisy które cytujesz. Jest tam jeszcze napisane że należy ustąpić pierwszeństwa pojazdom znajdującym sie na pasie na który chce się wjechać i przed zmianą kierunku jazdy.
rudziol
Jeżeli tir sygnalizował prawoskręt to jednak wina motocyklisty.
lis
Uważasz że sygnalizowanie zamiaru skrętu daje ci pierwszeństwo. Brawo ty
rudziol
Zatem poczytajmy: WyprzedzanieArt. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;2) 3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.2. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu zachować szczególną ostrożność, a zwłaszcza bezpieczny odstęp od wyprzedzanego pojazdu lub uczestnika ruchu. 3. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z lewej strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5, 10 i 12.4. Pojazd szynowy...5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.6. .7. 8. .9. .10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:Ja to widzę tak: TIR jedzie prawym pasem i sygnalizuje skręt, po czy zjeżdża na lewo i zaczyna manewr, a ślepy motocyklista ogień na tłoki i ZONK... ale fajnie byłoby, gdyby redakcja doprecyzowała, czy któryś z kierujących przyjął mandat, czy sprawa poszła do sądu?
fajerberga
Uważasz że sygnalizowanie skrętu daje ci pierwszeństwo. Brawo ty
rudziol
Widać, że nie masz prawo jazdy ani na C a tym bardziej na CE.Kierowca ciągnika siodłowego z naczepą dobrze przystąpił do manewru... pytanie czy miał włączony prawy kierunkowskaz na lewym pasie. Przepisy jasno określają zasady poruszania się takim zestawem a wymalowane linie na jezdni nie są wyznacznikiem w tym przypadku. Dodatkowo zestaw ma bardzo ograniczone pole widzenia i okrutnie wielkie martwe punkty, w których zapewne pojawił się motocykl.
zefel z goduli
Oczywiście, że się mylisz, kierujący TIRem nie wykonał manewru zgodnie ze sztuką. Art. 22. o ruchu drog.Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu1.Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.2.Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:1)do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;2)do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.3.Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.Po pierwsze, na tym skrzyżowaniu pas lewy służy do skrętu w lewo, a nie do jazdy prosto. Po drugie kierowca TIRa nie zachował należytej ostrożności i doprowadził do kolizji. Jeżeli kierowca TIR-a nie miał możliwości bezpiecznego wykonania manewru, to powinien poprosić osoby postronne o pomoc w wykonaniu manewru.
stary rower
2.Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:1)do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo; 3.Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie. Po pierwsze, na tym skrzyżowaniu pas lewy służy do skrętu w lewo, a nie do jazdy prosto.------ człowieku, co ty ćpasz? Jaka jazda prosto? Ktoś tam jechał prosto? Aha - no tak, thebill na motórze chciał, ale mu nie wyszło... Sam zacytowałeś przepis - czego tu jeszcze nie rozumisz, ruski kacapie?
fajerberga
ciekawe jakby osoby postronne mu pomogły.... co wzięliby na plecy 3 osie naczepy na plecy i przenieśli żeby zmienić promień skrętu w prawo.... no jo Cie prosza ;) Osoby postronne także także nie mogą kierować ruchem tak w gwoli ścisłości.
Żorż
Daj się leczyć. Tak właśnie wygląda manewr skrętu z przyczepą. Motocyklista nie powinien wyprzedzać prawą stroną przed skrzyżowaniem pchając się w martwą strefę ciężarówki.
hanyspatyk
Aha ok mieszkam na wirku
sa
Czy ul Jankowskiego to droga dla tirów?
ziga z wirku
A jest tam dla nich zakaz ?
yorg
Może kręcił z dostawa do biedronki :-P
noniewiem
Które to już zdarzenie z motorem na tym skrzyżowaniu?
obserwator

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe