Ruda Śląska zmodernizowała system łączności radiowej wykorzystywany na potrzeby zarządzania kryzysowego w mieście. Inwestycja kosztowała 100 tys. zł.
Modernizacja radiowej łączności
- Łączność to kluczowy element systemów zarządzania kryzysowego, ochrony ludności czy obrony cywilnej dlatego inwestycje w tym zakresie jest bardzo istotne. Sprawnie funkcjonująca, nowoczesna sieć umożliwia koordynację działalności służb i miejskich jednostek organizacyjnych, realizujących zadania z zakresu ratownictwa, powszechnego alarmowania oraz powiadamiania i ostrzegania ludności - podkreśla wiceprezydent Jacek Morek.
Nowe radiotelefony i instalacje antenowe
W ramach modernizacji sieci radiowej w mieście wykonany został montaż instalacji anten bazowych na dachach instytucji posiadających służby dyspozytorskie, zakupiono również odpowiedniej jakości i wymaganym standardzie radiotelefony stacjonarne oraz przenośne, które rozdysponowano w siedzibach podmiotów współtworzących system wczesnego ostrzegania na terenie miasta. Są to:
- Komenda Miejska Policji,
- Placówka Straży Granicznej w Rudzie Śląskiej,
- Komenda Straży Miejskiej,
- Komenda Państwowej Straży Pożarnej,
- Ochotnicza Straż Pożarna,
- Szpital Miejski,
- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
- oraz podmioty realizujące zadania dotyczące energetyki cieplnej i zimowego utrzymania dróg.
Punktem centralnym sieci pozostaje siedziba Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w naszym mieście.
Wymiana systemów analogowych na cyfrowe w mieście podyktowana została zakończeniem okresu wsparcia dla łączności na kanałach analogowych w sieciach radiowych zarządzania kryzysowego od 1 stycznia 2025 roku.