Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji prowadziło dzisiejszej nocy działania mające na celu usunięcie awarii na sieci wodociągowej. Z tego powodu mieszkańcy Halemby II od 22:00 do 5:00 rano nie mieli dostępu do wody. Gdy dziś rano włączyli krany, często widzieli wodę o niepokojącym kolorze, o czym PWiK ostrzegało.
Woda niczym kawa
Dzisiejsza poranna toaleta mogła stanowić dla wielu mieszkańców Halemby II wyzwanie. Woda, która wylewała się z niektórych kranów, kolorem bardziej przypominała kawę bądź mleko niż wodę. W komunikacie wydanym wczoraj przez PWiK, spółka informowała o możliwości chwilowego pogorszenia się jakości wody w związku z usuwaną awarią. U niektórych mieszkańców słaba jakość wody utrzymywała się na tyle długo, że zaczęli się niepokoić i tracić cierpliwość.
Kiedy woda wróci do normy?
Skontaktowaliśmy się z PWiK z pytaniem, kiedy woda powinna odzyskać wcześniejszą, dobrą jakość. Małgorzata Kowalczyk-Skrzypek z PWiK informuje, że jakość wody powinna już wrócić do normy.
- Awaria została usunięta. Mieliśmy rano dwa zgłoszenia dot. jakości wody - nasze służby pojechały na miejsce i przepłukały jeszcze dodatkowo sieć, tak żeby mieszkańcy mieli dobrej jakości wodę. Biała woda to jest kwestia powietrza, które jest w tej chwili w wodzie, natomiast łatwo sprawdzić jej jakość. Po prostu należy odczekać kilka minut i ona powinna stać się bezbarwna.
Dodaje, że w razie jakichkolwiek problemów z wodą, należy skontaktować się z dyspozytorem PWiK pod bezpłatnym numerem 994 lub (32) 34 24 200, aby służby mogły zareagować.