Wiadomości z Rudy Śląskiej

Od września Straż Pożarna też pod numerem 112

  • Dodano: 2021-08-19 07:30, aktualizacja: 2021-08-19 07:42

W dniach 9-20 września 2021 r. odbywa się przejęcie obsługi wywołań z terenu województwa śląskiego kierowanych na numer alarmowy 998 przez Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Planowym terminem przełączenia numeru Państwowej Straży Pożarnej 998 na numer 112 jest 17 września 2021 r.

112 zamiast 998

Obecnie Centrum Powiadamiania Ratunkowego Katowice obsługuje zgłoszenia alarmowe wpływające na numer alarmowy 112 i 997, które wcześniej realizowały poszczególne komendy policji. Po przejęciu numeru 998 osoba, która dokonując zgłoszenia, posłuży się numerem 998, dodzwoni się do operatora numerów alarmowych, który zgodnie z procedurami zapyta o wymagane informacje i za pomocą systemu teleinformatycznego (dokument elektroniczny – tzw. formatka) przekaże zgłoszenie do właściwego dyżurnego Stanowiska Kierowania Komendanta Miejskiego / Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej celem realizacji zgłoszenia.

Detektyw wszech czasów powraca!!! COLUMBO tego lata w TVS!

Z punktu widzenia osoby dzwoniącej po pomoc na numer alarmowy 998, nie odczuje ona różnicy w obsłudze zgłoszenia, ponieważ operatorzy CPR Katowice od samego początku rozpoczęcia funkcjonowania centrum, tj. od 2013 roku, odbierają zgłoszenia wpływające na numer alarmowy 112, które przekazywane są do PSP do dalszej realizacji.

Uwaga! Z numerów alarmowych należy korzystać tylko w sytuacji potrzeby dokonania zgłoszenia alarmowego – w sytuacji zagrożenia zdrowia, życia, mienia, środowiska, bezpieczeństwa i porządku publicznego. Jeśli ktoś ma potrzebę kontaktu telefonicznego z funkcjonariuszem Państwowej Straży Pożarnej, ale nie w sprawie zgłoszenia alarmowego, wówczas powinien zadzwonić na numer miejski, który dostępny jest na stronie internetowej PSP oraz w książce telefonicznej.

Komentarze (1)    dodaj »

  • n4u

    głupota, zamiast kompetentnego dyżurnego (strażaka / policjanta / ratownika medycznego) ze znajomością topografii miasta dostaniesz gościa co w życiu w Rudzie nie był, a jedyne jego doświadczenie to callcenter - który będzie chciał informacje i przekieruje cię do osoby kompetentnej (chyba że się coś poprawiło - to niech mnie ktoś sprostuje) ...

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również