Badania wskazują, że 46% wyszukiwań w przeglądarce Google wiąże się z usługami lokalnymi. Z tego powodu adresowanie treści na stronie firmy do najbliższego otoczenia ma swój cel. Sprawdź, jak działa pozycjonowanie lokalne, zanim inni Cię uprzedzą.
Pozycjonowanie lokalne – co to?
Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak proces optymalizacji strony internetowej pod kątem przyciągania uwagi określonego grona odbiorców. Dokładniej chodzi o zainteresowanie użytkowników przebywających na danym terenie, przykładowo dzielnicy, miasta, gminy, czy nawet powiatu. Najczęściej taka optymalizacja wykonywana jest pod algorytmy wyszukiwarki Google, gdyż znaczna część społeczeństwa korzysta z ich dedykowanych aplikacji podczas wyszukiwania określonych usług.
Jeżeli jesteś właścicielem firmy, szczególnie powinno zależeć Ci, aby strona wyświetlała się w wyszukiwaniach z map Google. Określa się to jako tzw. local pack, czyli zestaw trzech najbardziej dopasowanych wyników. Są one zlokalizowane najbliżej miejsca, w którym się znajdujesz lub, obrębie w którego szukasz. Pozycjonowanie lokalne sprawdza się zarówno w przypadku firm działających na rzecz stałych mieszkańców okolicy, jak i tych skierowanych w stronę turystów.
Wizytówka GMF a jej optymalizacja
Jedną z istotnych kwestii w promowaniu przedsiębiorstwa na lokalnym rynku okazuje się stworzenie wizytówki Google Moja Firma. Nie jest to czynnik rankingowy i nie wpływa na pozycję na liście wyników, a jednak niesie ze sobą wiele korzyści. Między innymi:
-
generuje ruch na witrynie;
-
zwiększa świadomość marki;
-
odsyła klientów do punktów sprzedaży online lub stacjonarnych.
Utworzenie takiej wizytówki nie jest trudne, wystarczy mieć fizyczny adres firmy. Ponadto należy mieć założone konto firmy na platformie Google. Aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, warto w wizytówce dodać istotne informacje. Przykładowo niech będą to dane na temat oferowanych usług, adresu strony internetowej, numeru telefonu czy godzin otwarcia. W ten sposób użytkownik jest w stanie zweryfikować, czy to właśnie Twoich usług szuka.
Pozycjonowanie lokalne – czy warto?
Wydawać by się mogło, że pozycjonowanie lokalne jest przeznaczone jedynie dla niewielkich działalności. Nic bardziej mylnego. Ta forma reklamy okazuje się rozwiązaniem dla wszystkich przedsiębiorców. Korzyści z działań SEO mogą czerpać zarówno osoby prowadzące jednoosobową działalność, jak i duże firmy, które dysponują siecią placówek czy punków sprzedaży. Mieszkańcy szukają natomiast lokalnych przedsiębiorstw, które wykonają daną usługę od zaraz, bez konieczności pokonywania wszerz całego kraju.
Jeżeli chcesz reklamować swoją firmę, a jednocześnie dotrzeć do określonego grona odbiorców, pozycjonowanie lokalne będzie rozwiązaniem dla Ciebie. Jeśli szukasz fachowca, jedną z propozycji może okazać się Michał Brzozowski – freelancer SEO zadba o optymalizację Twojej strony i wizytówki Google pod pozycjonowanie lokalne. Dzięki temu zyskujesz profesjonalne wsparcie i wiedzę, podczas gdy Ty możesz skupić się na prowadzeniu własnego biznesu.