Ruda Śląska - portal miejski RudaSlaska.com.pl

Wiadomości z Rudy Śląskiej

Ruda będzie lepiej skomunikowana

  • Dodano: 2018-07-10 09:00

Ruszają dwie duże inwestycje drogowe w Rudzie Śląskiej. W ostatnich dniach podpisane zostały umowy na przebudowę ulicy Piastowskiej oraz na budowę ronda na skrzyżowaniu ulic Wolności, Magazynowej i Brańskiego. Oba zadania, zlokalizowane w dzielnicy Ruda, będą łącznie kosztować ponad 34 mln zł. W dalszej perspektywie miasto przebuduje również ulicę Wolności.

Te trzy zadania łączą się w plan usprawnienia układu komunikacyjnego kluczowego dla północnej części miasta – mówi prezydent Grażyna Dziedzic. – Systematycznie inwestujemy w infrastrukturę drogową, wydatki na ten cel co roku są znaczącą pozycją w budżecie miasta. Na inwestycje drogowe w 2018 roku zaplanowaliśmy prawie 79,5 mln zł – dodaje.

Ulica Piastowska prowadzi do granicy miasta z Bytomiem.

Modernizacja tej ulicy będzie kosztować prawie 27 mln zł – mówi wiceprezydent Krzysztof Mejer. – Na odcinku prawie 2 kilometrów wymieniona zostanie nawierzchnia, powstanie nowy most nad rzeką Bytomką, chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i postojowe, oświetlenie LED oraz zbiorniki retencyjne. Wykonana zostanie kanalizacja deszczowa i sanitarna, przebudowana zostanie sieć wodociągowa, gazowa i teletechniczna oraz linia energetyczna, a także zlikwidowane zostanie torowisko po dawnej linii tramwajowej nr 18 – wylicza.

11 lipca zostanie przekazany plac budowy. Wykonawca na realizację zadania ma 20 miesięcy. Na część inwestycji, która dotyczy budowy nowego mostu nad Bytomką, Ruda Śląska otrzymała dofinansowanie z budżetu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii z tegorocznej puli Metropolitalnego Funduszu Solidarności w kwocie 1,8 mln zł.

W centrum dzielnicy Ruda ul. Piastowska łączy się z ul. Wolności, która biegnie dalej na południe do ul. Zabrzańskiej. Na skrzyżowaniu tej ulicy z ulicami Magazynową i Brańskiego powstanie w tym roku rondo.

Dzięki tej inwestycji zwiększy się bezpieczeństwo i płynność ruchu na tym skrzyżowaniu – mówi Sławomir Drożdżał z Wydziału Dróg i Mostów UM. – Zadanie obejmuje wykonanie nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego, chodnika i ścieżki rowerowej z kostki betonowej, zatoki autobusowej z kostki granitowej i miejsc postojowych z płyt ażurowych, budowę kanalizacji deszczowej i oświetlenia ulicznego, a także rozbiórkę nieużywanego już torowiska tramwajowego - informuje.

W ramach inwestycji wybudowane zostanie też oświetlenie drogowe ulicy Brańskiego od ronda do skrzyżowania z ulicą Narcyzów oraz doświetlenie przejścia dla pieszych przy ul. Wolności. Samo rondo będzie typu turbinowego – kierowcy wjeżdżający z ul. Magazynowej i od południowej strony z ul. Wolności przed wjazdem na rondo będą wybierali jeden z dwóch pasów ruchu zgodnie z planowanym kierunkiem wyjazdu. Koszt zadania to ponad 7,8 mln zł. Plac budowy dla tej inwestycji został przekazany dziś, a rondo ma powstać do końca listopada br.

Trwa również opracowywanie dokumentacji projektowej kompleksowej przebudowy ulicy Wolności. To droga powiatowa o długości 1,7 km, pełniąca ważną rolę w układzie drogowym miasta jako łącznik centrum dzielnicy Ruda z drogami wojewódzkimi nr 925 i 902 (Drogowa Trasa Średnicowa). Do 14 lutego 2015 r. w ciągu ulicy Wolności przebiegała jednotorowa linia tramwajowa, obecnie wzdłuż ulicy przebiegają jedynie linie autobusowe. Rozpoczęcie przebudowy planowane jest na lata następne.

W budżecie Rudy Śląskiej na 2018 rok na inwestycje zarezerwowano ponad 157,5 mln zł, w tym prawie 79,5 mln zł na zadania drogowe. Najważniejsze wydatki w tym zakresie związane są z dalszą budową trasy N-S - ponad 41 mln zł.

Najnowsze informacje z Rudy Śląskiej w Twojej skrzynce e-mail

Dodanie e-maila do bazy prenumeratorów oznacza akceptację regulaminu »

Komentarze (23)    dodaj komentarz »

  • Rudzianin^^

    W Rudzie na skrzyżowaniu nie trzeba budować ronda. Wystarczy zamontować tam bezkolizyjna sygnalizacje świetlną i po problemie.To samo się tyczy skrzyżowania Bukowej z 1go Maja obok Biedronki i Tesco - tam kiedyś dojdzie do tragedii bo codziennie dochodzi tam do kolizyjnych sytuacji. Trzeba w tym miejscu zmienić organizacje sygnalizacji świetlnej również na bezkolizyjną.

  • ihy

    Niech robią! Najlepiej całą Wolności za jednym zamachem (bez sarkazmu). Lepiej rok przecierpieć niż przez 3 lata co kawałek mieć rozkopaną tą samą drogę. Ideałem byłoby gdyby NS była oddana do użytku za poł roku i wtedy też cała Wolności byłaby remontowana. Ale w Polsce to zawsze jakoś na odwrót...

  • Bob budowniczy

    8 milionów??? I znajoma firma? Stawiam na wszystko wykonującą w mieście firmę drogopol :)

  • Tomek

    Drogopol wszechobecny:):) Niesamowita ta miłość.

  • Willy

    Nie wiem czy cieszyć się czy płakać , bo jak teraz będzie wyglądać podróż z Rudy i Bytomia ? Jak robili mosteczek nad ciekiem wodnym na granicy Rudy i Bobrka to trzeba byo zamiast 200 metrów zrobić 4 km , i tak przez kilkanaście miesięcy . ...

  • Tomek

    Żaden dobry fachowiec nie będzie pracować za 2,5 tys zł na rękę w Naszym Urzędzie. Ja popracowałem kilka lat i podziękowałem. Teraz Katowice i mam tysiąc więcej.

  • ziuta

    Chyba nie liczysz całej pensji, o poza gotówkowych dodatkach nie wspomnę.

  • Rudzianka

    Szczerze co by nie zrobili to ludzie i tak będą wiecznie niezadowoleni

  • Wdr

    A na środku tego ronda turbinowego koniecznie postawić pomnik sołtysowej. Wysoki jak ten ze Świebodzina. Ludki rudziane. Najwyższy czas odstawić p. Dziedzic na bok.

  • Iks

    A to w związku z tym, że w mieście rozbudowuje się infrastruktura drogowa?

  • wyborca 2018

    Do Wdr - A może raczej ludki rudzianie - przyjąć do wiadomości ,że tyle co zrobiła dobrego dla miasta obecna pani prezydent nie zrobili wszyscy poprzedni prezydenci razem wzięci.Ci co są zawsze na nie i tak będą twierdzić inaczej .Ale taka jest prawda i to udokumentowana wieloma faktami .Pomników jej nie będziemy stawiać kolego ale będziemy o niej pamiętać przy wyborach

  • Ucho

    Porażką jest scieżka rowerowa na Westerplatte i zwężona jezdnia a barany na rowerach dalej jeżdżą po ulicy ścieżka powinna być na katowickiej i przez odrodzenia jest tam miejsce przy chodniku.

  • Eh

    Eee a nie miało to już być zdrobione te rondo downo tymu?

  • Michał

    Ścieżka rowerowa z kostki betonowej - takie badziewia budują ludzie nie jeżdżący rowerami. A już na pewno nie rowerami szosowymi.W Miejskim Zarządzie Dróg powinni pracować fachowcy, którzy posiadają odpowiednie kompetencje do projektowania dróg rowerowych. Jeśli ich nie mają, to od czego jest fachowa literatura oraz organizowane od czasu do czasu przez niezależne instytucje szkolenia dotyczące projektowania dróg rowerowych?? W Europie Zachodniej tylko w ściśle określonych przypadkach buduje się drogi rowerowe z kostki betonowej. Wieloletnie doświadczenia państw europejskich w projektowaniu i budowaniu dróg rowerowych jednoznacznie dowiodły, że ścieżki dla rowerów winny być budowane przede wszystkim z asfaltu.Więcej:http://rowerowytorun.com.pl/art/39/rowerowy-torun-nie-dla-kostki-betonowej-na-sciezkach-rowerowych.html

  • ja genau

    Zgadzam sie w 1000% z Toba, ale zapamietaj: To jest Ruda i tutaj nie ma na to funduszy, zeby robic asfaltowe sciezki (na zachodzie to standard u nas to luksus). Jak ceny kostki poszybuja w gore to sciezki beda tylko z ubitych kamieni.

  • Rol_nick

    Jak Tobie i innym "pedalarzom" nie pasuje kostka do roweru szosowego to zmieńcie rowery na miejskie albo dobre "górale", takie z szerokimi oponami. Jest jeszcze inne wyjście: zacznijcie płacić składki AC, OC i podatek drogowy i wtedy będziecie mieli podstawy do roszczeń o gładkie jak stół ścieżki. Tylko tyle i aż tyle.

  • Pedalarz przez duże P

    Aleś pojechał inteligentnie. Widać, że Twój nick nie wziął się z czapy (przepraszam wszystkich rolników za krzywdzące uogólnienie, ale jakoś tak samo się narzuciło)

    • Pedalarz przez duże P
      2018-07-12 15:24
    • Ocena:
    • odpowiedz
  • Rol_nick

    Kasa nie bierze się z powietrza. Wystarcza na ścieżki z kostki i takie są budowane, a jak chcecie gładkich i równych to opłacajcie co napisałem i wtedy zyskacie argumenty do nacisku na włodarzy. Co zaś tyczy się inteligencji, to sam określiłeś swój poziom czepiając się mojego nicku.

  • Pedalarz przez duże P

    Autocasco na rowery? W czym pomoże kasa, którą odzyskam za mój rower? OC w życiu prywatnym mam opłacone, ale tez nie widzę jak pomaga to ścieżkom rowerowym. A podatku drogowego nie mogę i nie chce opłacać, bo i po drogach nie chcę jeździć. Czy piesi też mają go opłacać, żeby chodnik nie miał dziur? Przecież klepisko byłoby tańsze. Zastanów się o czym piszesz następnym razem.

    • Pedalarz przez duże P
      2018-07-13 09:56
    • Ocena:
    • odpowiedz
  • Rol_nick

    Ano może w tym samym co AC właścicielowi samochodu. OC jest ubezpieczeniem komunikacyjnym obowiązkowym i takie powinno być dla użytkowników rowerów. Podatek drogowy również. Dlaczego? A dlatego, że korzystacie także z drogi, bo ta składa się z pasów jezdnych(tak, ścieżka rowerowa to też pas jezdny dla pojazdów, w tym wypadku rowerów) przeznaczonych dla pojazdów mechanicznych, poboczy, oraz chodników dla pieszych. Jeżeli chcecie dla siebie lepszych i gładkich dróg rowerowych(takich jak jezdnie), to partycypujcie w ich budowie jak samochodziarze w budowie swoich. Pieszym, w przeciwieństwie do was, wystarczają chodniki z kostki betonowej, dlatego buduje się je z tej właśnie, w miarę taniej kostki, za pieniądze z podatków płaconych przez nas wszystkich. I najczęściej wyznacza się na tych chodnikach ścieżki rowerowe niejednokrotnie szersze niż część pozostała dla pieszych. Nie chcecie dopłacać to macie co macie, dopłacicie to zyskacie możliwość nacisku na włodarzy miast. Z mojej strony EOT.

12

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.