Trzy centra handlowe w woj. śląskim – Sosnowiec Plaza, Ruda Śląska Plaza i Rybnik Plaza – zmieniają właściciela. Nowym inwestorem jest Focus Estate Fund, międzynarodowy fundusz private equity specjalizujący się w nieruchomościach typu convenience. Transakcja została sfinalizowana w pierwszym kwartale 2025 roku.
- Kluczowym elementem naszej strategii jest nabywanie obiektów handlowych typu convenience, niebędących obiektami premium, i przekształcanie ich w dynamiczne i tętniące życiem centra społecznościowe, które wpisują się w zmieniający się krajobraz handlu detalicznego – mówi Maxim Shkolnick, partner generalny Focus Estate Fund.
3 galerie handlowe w woj. śląskim przejęte przez Focus Estate Fund
Ruda Śląska Plaza, Sosnowiec Plaza i Rybnik Plaza mają łączną powierzchnię 46 000 m² i obejmują zasięg ponad 2,6 miliona mieszkańców w promieniu 40 minut jazdy samochodem.
- Widzę ogromny potencjał w Europie Środkowo-Wschodniej i jestem zaangażowany w tworzenie zrównoważonych przestrzeni, które rezonują zarówno z najemcami, jak i konsumentami – podkreśla Shkolnick.
Fundusz Focus Estate Fund z ukraińskim rodowodem, dostrzega potencjał tych centrów handlowych. Według zapowiedzi, po przejęciu jakość oferty w tych trzech galeriach ma wzrosnąć, a obiekty zyskają nową dynamikę, odpowiadając na zmieniające się potrzeby rynku.
Ruda Śląska Plaza z nowym właścicielem
Warto przypomnieć, że Ruda Śląska Plaza to jedyne centrum handlowo-rozrywkowe trzeciej generacji w Rudzie Śląskiej, łączące handel, usługi i rozrywkę. Na dwóch poziomach znajdują się sklepy, kawiarnie, supermarket, liczne punkty usługowe oraz kino Cinema City z 8 salami. Centrum o łącznej powierzchni 20 000 m² oferuje parking dla 520 samochodów i jest dogodnie zlokalizowane przy ulicy 1-go Maja, w pobliżu środków transportu publicznego i głównych dróg regionalnych. Regularnie organizowane są w nim wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, zapewniając atrakcje dla klientów w każdym wieku.
Fundusz zapowiada, że działania skoncentrują się na integracji usług wellness, zdrowotnych, społecznych oraz doświadczeń związanych ze stylem życia, z jednoczesnym priorytetowym traktowaniem zasad ESG, takich jak efektywność energetyczna. Dzięki temu centra handlowe mają stać się bardziej atrakcyjne i istotne na zmieniającym się rynku.