Wiadomości z Rudy Śląskiej

Jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Pomoże Ci influencer!

  • Dodano: 2021-04-26 15:45

Dotarcie do potencjalnych klientów to dziś nie lada wyzwanie. Nowoczesny konsument jest nieufny wobec standardowych reklam, a banery promocyjne czy pop-upy na stronach na tyle irytujące, że często je blokuje. Dlatego marki utrudnione zadanie: jak sprawić, by odbiorca przekonał się do ich produktów i sięgnął po nie pierwszy raz? Odpowiedzią jest – influencer marketing. Dowiedz się, czym jest i kiedy się sprawdza.

Kto to jest influencer?

Influencer to słowo, które pochodzi z języka angielskiego i dosłownie oznacza osobę, która wywiera wpływ na innych (ang. Influence – wpływ). Jednak w ujęciu marketingowym to pojęcie jest bardziej doprecyzowane. Mianem influencera określa się osobowości internetowe, które stanowią przykład dla swoich odbiorców i budzą ich zaufanie. Influencerami mogą być np.:

  • celebryci prowadzący konta w mediach społecznościowych, np. na Facebooku, Instagramie czy Tik-Toku,
  • twórcy popularnych kanałów na Youtube,
  • twórcy popularnych profili na Instagramie, Tik-Toku czy FB.

Na czym polega ich fenomen? Na tym, że są uznawani za wiarygodnych przez swoich fanów. Dlatego, kiedy influencer przetestuje dany produkt i poleci go swoim odbiorcom, będą oni bardziej skłonni sami go wypróbować. Dodatkowo inflencerzy maja do zaoferowani kody rabatowe. Nie są one zbyt duże, jednak spełniają swoja funkcję. Fakt posiadani kodu sprawia, że potencjalny klient jest w stanie szybciej dokonać zakupu, z racji np. promocji ograniczonej czasowo.

Influencer marketing – na czym polega jego fenomen?

Opinie innych od zawsze miały ogromny wpływ na konsumenckie decyzje zakupowe. W końcu, jeśli dobra koleżanka lub bliski krewny poleci Ci np. jakąś restaurację czy sklep, albo powie, że dany produkt dobrze się sprawdza, ufasz im bardziej niż reklamie w telewizji. Dzieje się tak dlatego, że są dla Ciebie znacznie bardziej wiarygodni i wiesz, że ich intencją nie jest napędzenie sprzedaży danej marce, a po prostu dobra rada.

Na podobnej zasadzie działa influencer marketing. Influencerzy, których kanały odbiorcy śledzą przez długie miesiące lub lata, stają się bliskimi i zaufanymi osobami, z którymi nawiązuje się silna więź. Dlatego zaufanie do nich jest niemal równie wysokie jak do krewnych i przyjaciół z poza wirtualnego świata. Właśnie dlatego, kiedy influencer poleci jakiś produkt, a kampania została dobrze zaplanowana – można liczyć na błyskawiczny wzrost sprzedaży. Potwierdzają to liczne przykłady rynkowe – choćby w branży beauty czy lifestyle.

Dla kogo jest influencer marketing?

- Z influencer marketingu korzystają przede wszystkim firmy działające na rynku konsumenckim, choć zdarzają się też przykłady współpracy nawiązywanych przez przedsiębiorców z sektora B2B – wyjaśnia ekspert z Fabryki Marketingu. – To rozwiązanie, które sprawdza się zarówno dla nowych marek, jak i tych obecnych od dawna. Tak szeroki zakres możliwości wynika z tego, że każdą kampanię można „uszyć na miarę – dodaje.

Kampanie, w których bierze udział influencer mogą być związane np. z:

  • wprowadzeniem na rynek nowego produktu – celami współpracy będą zwiększenie świadomości istnienia marki oraz uwiarygodnienie jakości nowego towaru,
  • chęcią poszerzenia zasięgu marki – np. o nowe grupy odbiorców. Podjęcie współpracy z influencerem, którego fanami są osoby z grupy innej niż docelowa może pomóc np. zmienić sposób postrzegania marki lub poszerzyć grono klientów,
  • kampanią stricte wizerunkową – utrwalającą image marki i wspierającą działania PR (to dobre rozwiązanie np. po kryzysie wizerunkowym).

A jak dotrzeć do influencerów? Częstym sposobem wykorzystywanym przez marki jest wysyłanie paczek PR-owych z produktami do przetestowania. Jednak zdecydowanie bardziej efektywna będzie standardowa współpraca oparta o umowę z twórcą. W tym procesie warto się wesprzeć kompetencjami agencji marketingowej, która dobierze odpowiedniego influencera i zadba o stworzenie odpowiedniego scenariusza kampanii. Wówczas można oczekiwać mierzalnych i satysfakcjonujących efektów!

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.