Znamy datę otwarcia nowego odcinka N-S!

Czas czytania: 3 min.

Już w przyszłym tygodniu rudzianie będą mogli zacząć korzystać z nowego odcinka trasy N-S! W piątek, 7 marca odbędzie się oficjalne otwarcie kolejnej części trasy. Wstępnie wybrano już również patrona nowo powstałego ronda!

Otwarcie już wkrótce!

Rudzianie dopytywali już o datę oddania do użytku odcinka trasy N-S od węzła z DTŚ do ulicy Magazynowej. Zgodnie z zapowiedziami prezydenta, z nowej części N-S-ki będzie można korzystać w marcu tego roku – jak przekazała nam rzeczniczka Urzędu Miasta, Agnieszka Piekorz-Hałczyńska, oficjalne otwarcie trasy z udziałem gości odbędzie się 7 marca. 

Do użytku zostanie oddany 600-metrowy odcinek trasy oraz rondo turbinowe. Inwestycja wiązała się również zkoniecznością przebudowy około 350 metrów ulicy Magazynowej, wzdłuż której powstały nowe chodniki oraz ścieżka rowerowa. Stworzono także obiekt mostowy, dający możliwość dojazdu do pobliskich garaży oraz dwa zbiorniki retencyjne. Mimo że prace zakończyły się już jakiśczas temu, konieczne było uzyskanie wszystkich wymaganych przez prawo pozwoleń i odbiorów. 

Rozpoczęto już prace nad budową kolejnego odcinka N-S na północ – od ulicy Magazynowej do ulicy Piastowskiej. 

Rondo wstępnie ma już imię!

Rondo powstałe w ramach inwestycji przy ul. Magazynowej i alei Rodziny Gurtlerów, wstępnie zostało już nazwane! Dzięki inicjatywie stowarzyszenia TURuda, rondo ma nosić imię Franza Pielera, inżyniera górniczego i wynalazcy, który przez lata pobytu w Rudzie znacznie przyczynił się do jej rozwoju. Członkowie stowarzyszenia złożyli w tej sprawie petycję do Kancelarii UM, a ta została pozytywnie rozpatrzona przez władze miasta. 

– Franz Pieler,dzięki swojej pracy, miał ogromny wpływ na rozwój Rudy oraz Górnego Śląska, a jego zasługi dla regionu są niezaprzeczalne. Uważam, że uhonorowanie tej wyjątkowej postaci poprzez nadanie imieniu rondu będzie wspaniałym gestem pamięci o jego wkładzie w rozwój naszej społeczności – czytamy w odpowiedzi na petycję stowarzyszenia.

Wiceprezydent Anna Krzysteczko zobowiązała się do podjęcia odpowiednich kroków, aby rondo zyskało imię zasłużonego dla dzielnicy Franza Pielera. 
 

Komentarze (17) DODAJ

Mieszkam na Magazynowej, mieliśmy niezły polew jak trwała budowa tej drogi, firma która to budowała totalnie niekompetentni ludzie. Jedną dziurę kopali 3 razy, krawężniki montowali za tydzień je wyrywali, masę pieniędzy poszło w błoto. Trawniki na wysokości ogródków Dzierżona poniszczyli, nadal nie jest to ponaprawiane. Ogólnie fuszerka, za 2 lata droga na bank zacznie się sypać, ale władze miasta mają o czym mówić i się chwalić. Kolejny odcinek, też zapowiada się niezła jazda, choćby ze względu na wstępie wyciętych niepotrzebnie tylu drzew. Masakra !!!
tomi
Rondo imienia Św. PUSZCZY KOKOTEK ! A moge DEBILIZMU URZĘDNICZEGO !
boluś
Franz Maurer: "Będziemy budować trasę N-S do samego końca. Naszego lub jej..." xDDD skończcie oszukiwać ludzi z tymi odbiorami: droga dawno gotowa, tylko czekamy, aż jakiś jaśnie pan polityk oficjel przetnie wstążkę i to będzie cała jego zasługa w budowę tej drogi... komuna wiecznie żywa xDD
kpina + ironia / szydera
Ta N-S tzn te niecałe 5km budują już ponad 15 lat. Hańba
rudzianin
Tyn Pieler Franc to chyba Niemiec co? a Poloka jakiegoś zaslużonego niy boło? Jeszcze trocha i bydymy mieć patronow co walczyli z rusami, to teraz modne., Herman już boł na Fryncicie.
jo jorgus
Boł Hanysem jak my.
bercik
No 600 metrów drogi można tydzień balować
zibi
Jak dla mnie ta droga, to droga hańby. Tak się powinna nazywać. Przypominam, że magistrat nie otrzymał społecznej zgody na jej budowę w kierunku Bytomia.
error
Ale bredzisz. Jak społeczna zgoda.? Droga musi powstać bez względu na koszty.
hanys
Dlaczego trasa na północ to już nie jest bezkolizyjna droga!? Moim zdaniem NS traci swój sens gdy będzie trzeba stać w korkach!
oburzony
Nie korkach a na skrzyzowaniach
asik
No odcinek ładny, ale czemu grube miliony poszły na podniesienie drogi i budowę wiaduktu dla właścicieli garaży (można było inaczej i tanie) , wymianę starych ekranów (70% była w dobrym stanie) a zabrakło na dostawienie nowych dla mieszkańców Słowiańskiej 5 , 5a ,5b Wawelskiej 4 ,6 ,7 (przychodnia) samochody z DPD ten nowy odcinek muszą pokonywać dwa razy a własciwie 3 bo jeszcze muszą wjechać na magazyny ktoś kto projektował ten odcinek to chyba nawet na miejscu nie był ale od tego władze miasta żeby takie rzeczy prostować a tu wyszło że dzieła ludzi na tych lepszych i gorszych, którym się należy i tych mniej ważnych.
tk
Fajnie, super tylko nie rozumiem pewnego faktu... docelowo będzie NS tam od Bytomia czy narazie póki co od Piastowskiej i na drodze, na której zapewne będzie ograniczenie do 80km/h nagle będzie do przejechania rondo to w na Magazynowej i potem znowu 80 km/h dalej droga do A4, przecież to już wiadomo, że w tym miejscu powstawać korki. To tak jakby nagle na autostradzie postawić rondo a nie zrobić zjazdu po prostu. Ronda nie mają racji bytu na drogach o podwyższonych prędkościach bo są "wąskim gardłem" dla przepustowości.
zeflik
Nie 80 km a 60km/h. Jak chcesz się wypowiedzieć to przejrzyj najpierw projekt s potem komentuj
krzyś
A jak samochody z DPD miałyby nawrocic to ważniejsze niż mieszkancy
tk
Racja, nie rozumiem tego, rondo burzy ideę tej drogi,z drugiej strony od DTS w kierunku Magazynowej mamy światła razy dwa i to rondo. Wg planów droga póki co kończy się za netto na Karola Goduli.
mleczna droga

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe