“Bezpieczny przejazd – szlaban na ryzyko”

Czas czytania: 2 min.

Policjanci z rudzkiej drogówki wspólnie z funkcjonariuszami Straży Ochrony Kolei uczestniczyli w akcji „Bezpieczny przejazd – szlaban na ryzyko”, której celem jest ograniczenie wypadków na przejazdach kolejowych. Podczas wtorkowych działań, policjanci wspólnie z funkcjonariuszami SOK prowadzili kontrole w rejonach przejazdów kolejowych i edukowali kierowców i pieszych.

Celem kampanii „Bezpieczny przejazd – szlaban na ryzyko” jest podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z braku ostrożności na przejazdach oraz utrwalenie wśród użytkowników dróg nawyku zatrzymywania się przed każdym przejazdem, a co za tym idzie zwiększenie bezpieczeństwa. Ze statystyk wynika, że średnio w ciągu roku na polskich przejazdach kolejowo – drogowych dochodzi do 250 wypadków, w których ginie kilkadziesiąt osób.

Dlatego w czasie działań policjanci i funkcjonariusze SOK edukują kierowców korzystających z przejazdów, apelując o stosowanie się do sygnalizacji świetlnej i opuszczonych zapór oraz zatrzymywanie się przed znakiem STOP. Podczas prowadzonych działań mundurowi „rozliczyli” kilku kierujących, którzy nie zastosowali się do znaku STOP przed przejazdem kolejowym. Za wykroczenie to sprawcy zostali ukarani mandatami w wysokości 100 złotych. Jednocześnie na ich konto dopisano po 2 punkty karne.

Odrębny apel kierowano do pieszych, prosząc, aby nie przechodzili przez przejazd przy opuszczonych zaporach i nie poruszali się po torowiskach. Mundurowi uświadamiali również uczestników ruchu, że pociąg to masa kilkuset czy kilku tysięcy ton, która na zatrzymanie od momentu naciśnięcia przycisku nagłego hamowania, potrzebuje nawet do 1000 metrów. W zderzeniu z pociągiem człowiek, czy nawet samochód nie mają żadnych szans.

Komentarze (6) DODAJ

NAJLEPIEJ TO WIDAĆ NA PRZEJEZDZIE KOLEJOWYM BEZ ZAPÓR NA UL. HALEMBSKIEJ NA ZNAKU STOP ZATRZYMA SIĘ ALE NIE WIDZI ŻE AUTO MA W POŁOWIE NA TOROWISKU NORMALNIE BOKI ZRYWAĆ
ludmiŁa Łobuzek
Szkoła na prawojazdy ma trwac 1rok plus dobre badanie psycho
rondo
Takie święte krowy jeżdżą wszędzie, wciskają się w ostatnim momencie na wolniejszy pas, jadą ciągle lewym / środkowym, nie używają kierunkowskazów, hamują w ostatnim momencie. A że pociąg nie hamuje jak samochód - ot selekcja naturalna, szkoda tylko że przez takich idiotów są opóźnienia w ruchu.
n4u
Szkoda, że nie edukują z zakresu używania świateł. Nie stosowanie kierunkowskazów przy zmianie pasa, zjazdu z ronda czy skręcania to nagminna praktyka. "Oszczędnie" nawet po zmroku jeżdżą na światłach dziennych.
driver
" Celem kampanii „Bezpieczny przejazd – szlaban na ryzyko” jest podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z braku ostrożności na przejazdach " Przepraszam bardzo a ludzie to co nie wiedzą jak się należy zachować na skrzyżowaniu dróg z koleją ? Przecież to jest oczywiste a przynajmniej powinno - no chyba ze wujek GOOGLE o tym nie mówi
karol
Niestety debili przybywa.
zenobiusz

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe