Dwanaście ofert na budowę nowego odcinka trasy N-S w Rudzie Śląskiej

Czas czytania: 3 min.

Ruda Śląska przygotowuje się do kolejnego etapu rozbudowy trasy N-S. Otwarto oferty w przetargu na budowę trasy N-S w Rudzie Śląskiej od ul. Bielszowickiej do autostrady A4.

Przetarg na budowę kolejnego odcinka trasy N-S: 12 ofert na stole

W postępowaniu wpłynęło12 ofert, a najniższa z nich opiewa na niecałe 195 mln zł.

– Teraz komisja przetargowa dokona oceny ofert i wyłoni wykonawcę, który spełnia wszystkie wymogi przetargu i z którym miasto podpisze umowę na realizację inwestycji – poinformował prezydent Rudy Śląskiej, Michał Pierończyk.

0,6 km nowej trasy i kompleksowy zakres prac

Planowany odcinek trasy N-S będzie miał długość 0,6 km i połączy ul. Bielszowicką z węzłem autostradowym A4. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga, wiadukt o długości ponad 150 metrów nad linią kolejową i cmentarzem – najdłuższy tego typu obiekt na całej trasie N-S – a także kładka pieszo-rowerowa w rejonie ul. Mostowej oraz parking na około 70 miejsc w pobliżu Szkoły Podstawowej nr 7 im. Adama Mickiewicza i cmentarza.

Zakres prac obejmuje również budowę łącznicy P-1, która połączy ul. 1 Maja z trasą N-S w rejonie ul. Mostowej, przebudowę ul. 1 Maja od przejazdu kolejowego do autostrady A4 oraz wlotów dróg poprzecznych: Wyzwolenia, Polnej, Mostowej i Olimpijskiej.

Unijne wsparcie i harmonogram inwestycji

Na realizację projektu miasto pozyskało znaczące wsparcie finansowe z Unii Europejskiej – w wysokości ponad 200 mln zł, z czego 85% pokrywa koszty kwalifikowane. Wykonawcy będą mieli na realizację po 28 miesięcy, nie wliczając okresów zimowych (od 15 grudniado 15 marca).

Budowa trasy N-S to jedno z najważniejszych przedsięwzięć drogowych w historii Rudy Śląskiej. Po zakończeniu wszystkich etapów miasto zyska nowoczesne i szybkie połączenie z najważniejszymi trasami w regionie.

Komentarze (11) DODAJ

Zastanawiam się, co trzeba zażywać, żeby zrobić taki projekt? Jeśli dobrze widzę, to lewoskręt z Wyzwolenia na 1.maja w stronę Halemby będzie jeszcze trudniejszy, niż obecnie, bo z Wirku na Halembę będzie tylko jeden pas, więc trzeba będzie przepuścić tych jadących z Halemby w stronę Wirku, tych jadących z Wirku na Halembę i tych skręcających z 1.maja w Wyzwolenia i wbić się na jedyny pas... doprawdy genialne ułatwienie xDD nagroda Darwina gwarantowana...
kpina + ironia / szydera
Jest jedno prawilne rozwiązanie, z wyzwolenia tylko prawoskręt i nawrotka na najbliższym rondzie... Zamiast szukać rozwiązań, szukacie problemów.
giorgio utyty
Myśl trochę, to nie boli.
euro
Oni te dosłownie kilka kilometrów budują już ponad 15lat. Masakra
rudzianin
I teraz ten ruch z całej północnej rudy śląskiej, niczym nie skrępowany, wbije się z pełnym pędem i entuzjazmem w te dwa biedne ronda na HalembieNie mogę się też doczekać na pierwsze święto zmarłych po otwarciu tego odcinka, korek do cmentarza komunalnego będzie się zaczynać w Bytomiu
Jakim pędem? Od A4 do pierwszego ronda masz przynajmniej 1,5 km.
xyz
Przecież nikt kto nie musi nie jedzie na halembe. Co za różnica czy 1maja czy ns będzie się jechało pomysl
asik
Zlikwidujcie przy okazji ten durny przejazd kolejowy.
dolomit
Zamieniłeś się na rozumy z cegłą – ciężki, nieruchomy i do niczego nieprzydatny. A przejazdu nie tylko nie zlikwidują – tam będą jeszcze częściej [...]ć pociągi. Specjalnie dla ciebie, królu cierpliwości...
erwinkietasl
Zlikwiduj sobie swoją brzydką mordkę.
eic
Trasa jest remontowana idioto dla ruchu pasażerskiego więc jak maja zlikwidować posze ze będzie tak wiadukt nad analfabeto się naucz czytać
asik

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe