Jak idzie budowa kolejnego odcinka trasy N-S?

Czas czytania: 3 min.

Wiceprezydent Jacek Morek udał się na plac budowy, gdzie powstaje kolejny odcinek trasy N-S na północ. Praca wre – wykonawca nie zwalnia tempa i podejmuje kolejne działania zmierzające do powstania nowego odcinka ważnej dla rudzian trasy.

Postępy na budowie

W lutym tego roku rozpoczęto budowę 2,2-kilometrowego odcinka trasy N-S od ulicy Magazynowej do ulicy Piastowskiej. Jak idą prace? Jak przekazuje wiceprezydent Jacek Morek, który korzystając ze sprzyjającej aury, odwiedził plac budowy, wszystko idzie zgodnie z planem! Na odcinku od ulicy Magazynowej do nasypu kolejowego relacji Gliwice- Katowice, kontynuowane są roboty ziemne związane ze stabilizacją nasypu i jego budową. Zaś na odcinku od linii kolejowej do ulicy Orzegowskiej prowadzone są roboty ziemne dążące do przygotowania terenu pod realizację tunelu.

Obecnie w rejonie ulicy Achtelika trwa budowa kanału hydrotechnicznego – jednocześnie prowadzone są tam prace związane z wymianą gruntu. Zakończono już wykonywanie pali fundamentowych pod wiadukt – teraz trwa budowa konstrukcji obiektu, pod którym przebiegać ma ścieżka rowerowa i ciąg pieszy.

Kiedy zakończenie prac? Odcinek powinien zostać zakończony do czerwca 2028 roku. Całkowity koszt inwestycji to 143 miliony złotych, z czego ponad 140 milionów stanowi dofinansowanie otrzymane z budżetu państwa.

Dalsza budowa trasy N-S

Trasa N-S coraz bardziej się wydłuża! Miasto wyłoniło już w przetargu wykonawcę kolejnego odcinka N-S-ki – od ulicy Bielszowickiej do węzła autostradowego A4. Nowy odcinek na południe będzie miał długość 0,6 km, a prace obejmą budowę łącznicy P-1 łączącej ul. 1 Maja z Trasą N-S w okolicach ul. Mostowej, przebudowę ul. 1 Maja od przejazdu kolejowego do autostrady A4 oraz wlotów dróg poprzecznych do ul. 1 Maja z ulic: Wyzwolenia, Polnej, Mostowej oraz Olimpijskiej. Wykonawca będzie miał 28 miesięcy na realizację inwestycji, nie licząc okresu zimowego.

To nie koniec – we wrześniu tego roku miasto wyłoniło wykonawcę dokumentacji projektowej na budowę odcinka trasy N-S od A4 do granicy z miastem Mikołów. Firma TRAKT z Katowic zobowiązana jest do stworzenia dokumentacji, koncepcji wskazania korytarzy ruchu oraz prowadzenia nadzoru autorskiego przy realizacji zadania.

Komentarze (10) DODAJ

Wiceprezydent dumny, że pół Rudy dosłownie dzień w dzień w godzinach szczytu stoi w korkach!? Ktoś to w ogóle planuje co gdzie i jak robić!? Wygląda na to, że nie.
oburzony
Wytłumaczcie mi, dlaczego na Orzegowskiej jest te cholerne wahadło!? Tam się nic nie dzieje , zrobili dziurę i tyle. Co więcej mam zielone światło i muszę stać bo z Goduli jadą na czerwonym! Ludzie to jest wielki chaos!!!
gość z orzegowa
Mogłyby tam czasem policja postać w godzinach szczytu, przydałoby się niektórym!
dominik
Trochę długo jak na taki krótki odcinek.
maniek
Czy łaskawie można przywrócić obustronny ruch ul. Orzegowskiej!? Przejechanie 4 km z centrum do dzielnic północnych trwa średnio 50 minut! W fragmencie Orzegowskiej nie dzieje się nic, jest wahadło i wielki korek. Jakby było mało, w tym samym momencie rozkopano Chebzie! Więc stoi też drugi dojazd na północ. Kto to wymyślił!? Ludzie są wkurzeni! Będą wybory i będziemy to pamiętać. Budujcie drogi, ale róbcie to z głową. Teraz to jest bez głowy robione!
wyborca
Wszystko fajnie ale o 15 takie korki że lepiej rower lub tramwaj
mieszkaniec
Praca wre, to nic że cała RUDA 1 zakorkowana, kierowcy mają czas, poczekają.
rocco.
Za ten syf na drodze, który nanoszą koła ciężarówek wyjeżdżających z budowy to powinien ktoś odpowiedzieć. Nigdy nie widziałem takiej sytuacji na innych budowach, a na wielu już pracowałem. Policja i Straż Miejska nie reagują. Czy tam się musi stać tragedia żeby ktoś dostrzegł, że wywiezione błoto na jezdnię powoduje bezpośrednio zagrożenie? A co z egzekwowaniem obowiązujących przepisów?
hadwao
Ta droga jest niezbędna do sprawnego poruszania się po mieście. W korkach żaden stać nie chce, a jak idzie coś w tej kwestii usprawnić to wielki lament o stare i spróchniałe drzewa i smutne fotki na pniu. Wszyscy, którzy protestują przeciwko budowie NS bo wycięto jakieś zapyziałe haszcze powinni w ramach protestu nie jeździć autostradami, DTŚ i NS, a najlepiej żadnymi drogami bo kiedyś też wycięli pod nie jakieś krzaki. Już czekam na ten kwik samozwańczych "przyrodników-ekologów" jak trzeba będzie wyciąć korytarz przez las na Halembie... Tu nie chodzi o nic innego jak tylko o to, że komuś zlikwidowali nielegalne wysypisko! Na Rudzie dość czasu mieliście na protesty, kilka lat, a obudziliście się, jak drzewa już leżały, wszystko po to żeby "zabłysnąć", a nie realnie coś zmienić...
wodzionka
Ciekawe kiedy na ul.Orzegowskiej dostaną kolejo porcja asfaltu żeby nie było juz tam ruchu wahadłowego
richat

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe