Przejazd kolejowy na Hallera bez rogatek

Czas czytania: 3 min.

Na początku lutego z przejazdu kolejowego na ulicy Hallera zniknęły rogatki i sygnalizatory świetlne. Polskie Linie Kolejowe wyjaśniają jednak, że nie będzie to przejazd niestrzeżony.

5 lutego na przejeździe kolejowy na ulicy gen. Józefa Hallera w Nowym Bytomiu zostały zdemontowane rogatki i sygnalizatory świetlne. Zapytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A skąd taka decyzja.

Jak tłumaczy Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP, przejazd na Hallera znajduje się na linii kolejowej nr 187 Ruda Chebzie – Ruda Czarny Las na stacji Ruda Wschodnia. Z uwagi na sytuację KWK Pokój ( obecnie KWK Ruda) PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawiesiły ruch pociągów na tej linii, a jedynym taborem kolejowym poruszającym się obecnie w obrębie tego przejazdu są składy manewrowe z  bocznicy kolejowej Huty Pokój. To 2-3 składy manewrowe w ciągu tygodnia. W związku z tym podjęto decyzję o zmianie sposobu strzeżenia przejazdu.

#rozkład#

Obecnie, jak mogli już przekonać się niektórzy mieszkańcy, ruch na przejeździe jest kierowany przez uprawnionych do tego pracowników. 

Jest to zgodne z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20.10.2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie. Do czasu ewentualnego przywrócenia ruchu pociągów na linii nr 187 na odcinku Ruda Chebzie – Ruda Czarny Las, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie planują ponownego montażu rogatek i sygnalizatorów. To bezpieczne rozwiązanie – podkreśla Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Komentarze (27) DODAJ

No i gitara jak do tej pory wszystko hulo gro i bucy
any
w piątek nowo dostawa kryngli dej cie pozor bo bariery znikły
pkp
Tą linią kolejową dostarczane są kręgi blachy na wydział Huty Pokój. 1-2 razy w tygodniu po 40 wagonów. Pozdrowienia dla chłopaków kolejarzy z Euroserwisu :)
marek
od strony kopalni pokój? naprawdę???
czytelnik
Składy te przejeżdżają przez przejazd na Niedurnego a następnie przez Hallera żeby zmienić tor i na wydział WPG geniuszu.
dawid
kto te szalabany ukrod kaj łone som
ynryk
czyli że jak?? a ten gościu co tym lizakiem macha skąd jest?? w sensie czy wylatuje tylko na czas przejazdu pociągu czy jak?? nie łatwiej było zostawić rogatki niż zatrudniać osobe do wstrzymywania ruchu?
pytanie
A wylatuje to dym z komina a tyn chlop ciezko pracuje zeby przetrwac od wyplaty do wyplaty
zynio
ty je tympy
pytanie ???
Jak jo je tympy to cos ty je ze takie bzdety piszesz
olo
No ni tympy do kwadrata czytej trocha wszyskiego się dowisz
olko
Tam sie nie zatrudnia ino dodaje ludziom wiecej roboty
olo
To je czarodziej pojawia sie i znika a jest z krainy ooooozzzzzz
olo
Przed przejazdem pociągu, na rogatkach staną osoby z huty i zatrzymają ruch.
jorg
Przejazd zlikwidowała PKP PLK, bo pociągi na kopalnia nie jeżdżą i szukają oszczędności. A że PKP PLK ma kasy jak lodu i potem nie wiadomo co z nią zrobić, to wyremontowali mosty na Chebziu na tej nieużywanej linii
wdr
Od huty do Chebzia linia dalej jest użytkowana.
ada$
kolejny idiotyczny pomysł a czy ktoś pomyślał o mieszkańcach i pracownikach najbliższej okolicy przejazdu ...jak teraz będą na[...]ac w klakson pociągi zbliżające się do przekazdu, bo przecież kierowca zawsze zdąży. gratuluje głupiej decyzji. i ostrzegam mieszkańców przed nadużywaniem sygnału dżwiękowego przez maszynistów którzy mają to w d...
mieszkaniec
Prędkość manewrowa to 25 km/h ale maszynista zbliżający się do nie strzeżonego przejazdu ma obowiązek zmniejszyć prędkość oraz zachować szczególną ostrożność, dlatego też na przejedzie bedzie osoba do kierowania ruchem na czas wykonywanego manewru.
Druga kwestia maszynisa zbliżający się do przejazdu ma obowiązek dac sygnał baczność tym bardziej na przejedzie niestrzeżonym
ust
To samo jest na przejeździe przy ul. Wireckiej, tyle, że tam jeżdżą pociągi co chwilę. pociągi trąbią tam tak oszalałe niezależnie od tego, czy ktokolwiek jest właśnie w okolicy przejazdu, czy nie. Niektórzy maszyniści wykazują się umiarem, ale są tacy, którzy złośliwie chyba naciskają na klakson , jakby co najmniej stado ludzi leżało właśnie na torach ,podczas gdy w czasie jego przejazdu nikogo nie widać w promieniu wielu metrów. Najgorzej jest oczywiście w nocy. Rozumiem, że przejazd jest mało uczęszczany przez samochody i nie ma tam potrzeby stawiania tam szlabanów, ale kierujący pociągami naprawdę nadużywają często swojej sygnalizacji dźwiękowej.
iwona
Te iwono ni pisz takich gupot jak niwisz o co łazi przepisy a ni robienie nazłość poczytej trocha a potym pisz [...]y
antoni pkp
szanowna pani Iwono - przepisy kolejowe jasno mówią iż każdy mechanik prowadzący pociąg musi używać sygnałów dźwiękowych zbliżając sie do skrzyżowania z droga kołową , informują go także znaki umieszczane na słupach sieci trakcyjnej
tomasz
Drogi Antoni i drogi tomaszu. Nie przeczytaliście ze zrozumieniem mojej wypowiedzi. Wyraźnie napisałam, że rozumiem, że muszą "trąbić". Chodzi mi tylko o to, że niektórzy maszyniści nadużywają sygnału trąbiąc jak szaleni, podczas, gdy wystarczyłby jeden sygnał po którym każdy i tak słyszy, że pociąg jedzie.
iwona
w czym widzisz problem . Pociąg i tak tam bedzie przejeżdżał 2 lub 3 razy w tygodniu z prędkością 5 km/h a na drodze pewnie stanie człowiek który będzie zatrzymywać ruch tak jak pokazane to jest na zdjęciu. Już nie róbmy z ludzi idiotów że ktoś wpadnie pod " szybki " pociąg , a każdy kierowca powinien rozejrzeć się przejeżdżając przez przejazd - nawet ten strzeżony
karolina
Fajny synek tam stoi
szef wszystkich szefów
Czyli koniec kopalni,koniec koleji
koleje
Ale huta do boju
hutnik
Tak fedrowali,ino chołdy zostały,no to teraz do plewienia buraków by pasowało jechac.
lisc

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe