Ruda Śląska: Zmiany na skrzyżowaniu Czarnoleśna/Objazdowa

Czas czytania: 1 min.

4 grudnia zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Czarnoleśnej i Objazdowej w Rudzie Śląskiej. Dzięki zmianom ułatwiony będzie wyjazd z ul. Objazdowej. Powstanie również azyl na przejściu dla pieszych przez ul. Czarnoleśną na wysokości ul. Wojska Polskiego.

Kierowcy poruszający się ul. Czarnoleśną od skrzyżowania z ul. Niedurnego/Chorzowską/Pokoju przed skrzyżowaniem z ul. Objazdową będą mieli do wyboru dwa pasy ruchu: lewy do jazdy prosto i prawy wyłącznie do skrętu w prawo w ul. Objazdową. Dotychczas jazda prosto możliwa była oboma pasami ruchu.

Z kolei kierowcy poruszający się ul. Czarnoleśną w przeciwnym kierunku będą mieli do wyboru prawy pas do jazdy prosto i lewy wyłącznie do skrętu w lewo w ul. Objazdową. Tutaj również dotychczas jazda prosto możliwa była oboma pasami.

Powstanie także azyl dla pieszych na przecinającym obecnie trzy pasy ruchu przejściu przez ul. Czarnoleśną w pobliżu skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego.

Podczas prac przy montażu azylu i wykonaniu oznakowania poziomego mogą wystąpić utrudnienia w ruchu. Kierowcy proszeni są o szczególną ostrożność w tym rejonie i zwracanie uwagi na nowe oznakowanie. Tymczasowo, na okres przyzwyczajania się kierowców do nowej organizacji ruchu, zostanie w tym miejscu wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Komentarze (14) DODAJ

A barany nie patrzą na zmianę organizacji ruchu i pasem do skrętu dalej jeżdżą prosto, żenada
xxx
Każdy kto mieszka w Nowym Bytomiu wie że nie chodzi o poprawę bezpieczeństwa, a o to żeby podczas wyjazdu urzędnikom łatwiej było wyjeżdżać z ulicy Wojska Polskiego w lewą stronę.Przypominam że na skrzyżowaniu Czarnoleśnej z Wojska Polskiego kiedyś była zielona strzałka do skrętu w prawo w stronę Wirku zawsze kilka aut było mniej do jazdy na wprost co dziwne na tej samej ulicy tylko na skrzyżowaniu Czarnoleśnej i 1 Maja zielone strzałki zostały,oczywiście tłumaczono zdjęcie zielonej strzałki poprawą bezpieczeństwa.Można jeszcze pokombinować z częstotliwością zmiany świateł + przywrócić zieloną strzałkę ale łatwiej przywiercić wysepkę.Jednym słowem Nieudolność!!
paweł
A światła na skrzyżowaniu Halembskiej/Kokota/Ks. Niedzieli? To dopiero jest porażka... ktoś je programował chyba po pijaku, bo na trzeźwo tak się nie da. Z Halembskiej prawoskręt w Kokota - czerwone, zielona strzałka martwa. Jednocześnie z Kokota lewoskręt w Halembską ma zielone - gdzie tu sens, gdzie logika? Zaś prawoskręt z Kokota w Halembską to czekanie nie wiadomo na co, tak samo, jak prawoskręt z Kokota w Ks. Niedzieli: ruch na prosto w stronę Zabrza otwarty, w prawo czerwone, tak samo zresztą, jak i dla pieszych. Bezsens totalny. Kolejny absurd to prawoskręt z Solidarności w 1.Maja - dopuszczony skręt warunkowy, podczas, gdy w drugim kierunku , czyli z 1.Maja w Solidarności jest zielone... O światłach na Wygodzie nie piszę, bo terytorialnie to już Mikołów, ale ten sam pijany programista...
fajerberga
Z każdym takim pomysłem utwierdzam się w przekonaniu, że lęgną się one w głowie kogoś kto nie przekracza 40 km/h, potrafi skręcać tylko w prawo, a za kierownicą siada wyłącznie w niedzielę, i to pod warunkiem że jest ciepła, słoneczna pogoda.
pracownik grudniowy
Lepiej postawić słupki wzdłuż chodnika na czarnoleśnej i wydzielić pasy do parkowania tylko od strony jak sie jedzie w strona Zabrza
bladius
Kolejny genialny pomysł na rudzkich drogach. Najlepiej zaorać wszystkie drogi, będzie tanio i bezpiecznie
padre
Zbędny komentarz. Akurat zaproponowane rozwiązanie poprawia bezpieczeństwo.
obserwator
najbardziej poprawi bezpieczeństwo zakaz ruchu na ulicach - ulice dla pieszych
inspirator
a tak konkretnie to co się Panu nie podoba, przecież rozdział pasów ograniczy kolizyjność i pozwoli łatwiej wyjechać z Obiazdowej nie mówiąc o wysepce dla pieszych.
rychu
Ograniczy kolizyjność? To może konkretnie, ile w tym miejscu było kolizji? Chociaż jestem w stanie zaakceptować wprowadzane zmiany pod warunkiem, że z ul. Objazdowej będzie możliwy skręt tylko w prawo, w stronę Czarnego Lasu. Tak będzie przecież bezpieczniej i ograniczy to kolizyjność, bo lewoskręt z podporządkowanej to dla kierowców z gimbazy rzecz absolutnie nie do pomyślenia i wręcz niewykonalna... Rozdział pasów ograniczy kolizyjność - to może w całym mieście zredukować drogi do jednego pasa? Łącznie z rudzkim odcinkiem A4 :-)
fajerberga
Co ty bredzisz człowieku. Gdzie więc będzie można zawrócić żeby jechać w stronę Chorzowskiej?
sptg
Nie rozumiesz tępoty projektantów
padre
Chodzi o tzw. azyl przy WP. Prosze się przyjrzeć ile aut stoi do lewoskrętu w kier. Niedurnego, jaki jest cykl świateł(zielone w lewo, kilka sekund) i co się będzie działo jak wszystkie auta i autobusy będą podjeżdżać jednym pasem do tejże wysepki. Należy jeszcze uświadamiać pieszych że taka wysepka robi z jednego przejścia dwa mniejsze co obliguje pieszych do podwujnego upewnienia się o możliwości bezpiecznego przejścia, a nie na "hura, jo ida"
padre
Nie widziałem jak wykonane ale jak tylko wyspa bez wykonania chodnika w krawężniku a przejście wymalowane całe od lewej do prawej to jest jako jedne przejście i nie ma podziału, ale jak jest fragment chodnika w wysepce to się zgadam :).
obserwator

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe