Wiadomości z Rudy Śląskiej

Eurovia Polska S.A. wykonawcą kolejnego etapu trasy N-S w Rudzie Śląskiej

  • Dodano: 2024-12-18 09:30

Władze Rudy Śląskiej wyłoniły wykonawcę budowy kolejnego odcinka trasy N-S w kierunku północnym. Zrealizuje go firma Eurovia Polska S.A., która przedstawiła najkorzystniejszą ofertę. Planowana inwestycja obejmuje budowę ponad 2,2-kilometrowego odcinka drogi, łączącego ul. Magazynową z ul. Piastowską. Łączna wartość prac wynosi 143,6 mln zł, a ich zakończenie przewidziane jest w ciągu 30 miesięcy od rozpoczęcia robót.

Eurovia Polska S.A. wykonawcą kolejnego etapu trasy N-S

Projekt trasy N-S od DTŚ do granicy z Bytomiem składa się z czterech odcinków: od węzła DTŚ do ul. Magazynowej, od ul. Magazynowej do ul. Orzegowskiej, od ul. Orzegowskiej do ul. Piastowskiej i od ul. Piastowskiej do ul. Karola Goduli. Władze Rudy Śląskiej wyłoniły wykonawcę budowy drugiego i trzeciego odcinka trasy N-S w kierunku północnym.

Prezydent Rudy Śląskiej Michał Pierończyk podkreśla:

- Wyłoniliśmy wykonawcę budowy kolejnego etapu trasy N-S w kierunku północnym, czyli ponad 2,2 km odcinka od ul. Magazynowej do ul. Piastowskiej. Jego realizacja pozwoli w praktyce na dojazd trasą N-S do granicy z Bytomiem. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Eurovia Polska S.A. Trzeba jednak zaznaczyć, że firmy startujące w przetargu mają jeszcze czas na wniesienie odwołania. Zakres planowanej inwestycji obejmuje budowę drogi od powstającego aktualnie ronda na ul. Magazynowej do ul. Piastowskiej w rejonie ul. Na Łąkach. Natomiast całe zadanie podzielone zostało na dwa odcinki: pierwszy - od ul. Magazynowej do ul. Orzegowskiej oraz drugi - od ul. Orzegowskiej do ul. Piastowskiej.

Wartość robót budowalnych to 143,6 mln zł. Co ważne, na realizację zadania miasto ma zapewnione finansowanie z budżetu państwa. Całość tej części trasy powinna być gotowa w 30 miesięcy od momentu rozpoczęcia robót.

Równoległe prace na innych odcinkach

Przypomnijmy, że na ukończeniu jest budowa pierwszego odcinka trasy N-S na północ – od węzła z Drogową Trasą Średnicową do ul. Magazynowej. Ponadto niedawno miasto ogłosiło przetarg na budowę ostatniego odcinka trasy N-S na południe - od ul. Bielszowickiej do węzła autostradowego. Na to zadanie miasto również pozyskało środki unijne.

Władze miasta planują także przedłużenie trasy N-S w kierunku Mikołowa. Prezydent zapowiedział, że wkrótce ogłoszone zostanie postępowanie przetargowe na przygotowanie dokumentacji dla tego projektu.

Kluczowa inwestycja dla komunikacji w regionie

Powstały już cztery odcinki trasy N-S. Pierwszy został przekazany do użytkowania na początku 2013 r. Prowadzi on od ul. 1 Maja, czyli drogi nr 925, do Drogowej Trasy Średnicowej, wraz z węzłem dwupoziomowym z ul. 1 Maja. Jego budowa kosztowała ponad 48 mln zł. 

Kolejny odcinek do użytkowania przekazany został w sierpniu 2016 r. Prowadzi on od ul. 1 Maja do ul. Bukowej. Wraz z tą inwestycją dodatkowo wykonane zostało 1,5 km drogowego połączenia ul. Bukowej z ul. ks. Niedzieli. Ta inwestycja kosztowała ponad 60 mln zł. 

Trzeci etap trasy N-S do użytku oddany został jesienią 2018 r. Odcinek o długości 1,4 km przebiega od ul. Bukowej do ul. Kokota. Jego realizacja kosztowała blisko 54 mln zł. 

Czwarty etap trasy N-S został oddany do użytku pod koniec września 2023 r. Odcinek o długości 1 km przebiega od ul. E. Kokota do ulicy Bielszowickiej wraz z węzłem oraz przebudową ulicy Bielszowickiej od węzła z trasą N-S do ul. 1-go Maja, rondo na skrzyżowaniu ulic Bielszowickiej i 1-go Maja oraz odcinek ul. 1-go Maja od skrzyżowania z ul. Bielszowicką do ulicy Gabora. Prace projektowe i budowlane wraz z nadzorem kosztowały ponad 114 mln zł. 

Komentarze (13)    dodaj »

  • Domin

    Za chwilę rozkopią drogi w Chebziu wokół stacji ORLEN, tutaj rozkopią ul. Orzegowską czyli dojazd do Goduli i z powrotem zostanie na około dwa lata utrudniony mieszkańcy będą znów stać w korkach i tracić czas i pieniądze. Czy ktoś o tym pomyślał?

  • xxx

    Wypożycz sobie rower.

  • Kaczyk

    Połączenie z a4 moim zdaniem najważniejszy odcinek realizować na końcu to chyba coś nie tak.

  • tt

    drogopol chce wygrać kolejny przetarg dlatego w tym nie startowali

  • STEFA

    Coś wspaniałego, bardzo dobra inwestycja.

  • real

    W tej inwestycji powinny partycypować również sąsiednie miasta (na pewno Bytom i Mikołów). Ruda buduje też dla nich tranzyt.

  • boluś

    To bydzie WTOPA rozciągniynto na dziesięciolecia ! FINANSOWO ! Odpowiedzialność osobisto ODPOWIEDZIALNYCH za TO URZĘDNIKÓW !

  • akurat tak

    Głupki minusują cię ale boluś ma rację.

  • De Bór

    Boluś tyś chyba Mejer!

  • ErwinKietaSL

    Ktoś musiał nieźle posmarować, że przetargu w Rudzie nie wygrał Drogopol.

  • Ciekawy

    A co sie staneło, że nie drogopol?

  • gość

    widocznie vinci ma moce przerobowe i postanowił to sobie zrobić. czego nie rozumiecie? nawet jak drogopol wygrałby przetarg to i tak otaczarnia asfaltu jest eurovi.

  • Kpina + ironia / szydera

    Jedyna posiadana koparka zdechła... xD

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również