Ruda Śląska - portal miejski RudaSlaska.com.pl

Wiadomości z Rudy Śląskiej

5 sposobów na skuteczne pozycjonowanie strony w Google

  • Dodano: 2020-06-10 15:45

Zalecenia wobec optymalizacji stron internetowych stale się zmieniają, a wraz z nimi ewoluuje podejście do procesu SEO. Jakie sposoby pozycjonowania obecnie uważa się za najskuteczniejsze i jaki budżet należy przeznaczyć, aby kampania przyniosła pożądany efekt?

Optymalizacja techniczna witryny

Proces SEO powinien zostać poprzedzony rzetelną analizą zawartości witryny. Na początku należy przyjrzeć się technicznej warstwie strony, a więc jakości kodu HTML, prędkości ładowania czy optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych. Witryna powinna być także zabezpieczona certyfikatem SSL, poświadczającym o wiarygodność serwisu oraz protokołem HTTPS, który chroni integralność i poufność danych. Bardzo ważna okazuje się również prawidłowa struktura nagłówków (H1-H6), a także stosowanie tak zwanych metatagów Title oraz Description.

Dobór słów kluczowych a pozycjonowanie organiczne stron

Przeprowadzenie Keyword Research oraz wdrożenie wybranych dzięki niemu fraz jest ważnym etapem pozycjonowania. Na początku specjalista SEO analizuje panujące w danej branży trendy, aby jak najlepiej dopasować zestaw słów kluczowych do pozycjonowania. Dzięki temu na stronę zostają skierowani użytkownicy zainteresowani danym tematem. Następnie słowa kluczowe wdrażane są w różnorodnych treściach - opisach działalności na stronie głównej, podstronach produktowych czy zakładkach dotyczących oferty firmy świadczonej w konkretnym mieście.

Tworzenie unikalnych treści

Jeśli chodzi o samą zawartość witryny, najlepszym sposobem na pozycjonowanie organiczne stron jest tworzenie treści atrakcyjnych dla użytkowników. Tym samym staną się one również wartościowe dla robotów indeksujących. Aby uniknąć degradacji przez algorytm wyszukiwarki, należy wyeliminować zduplikowane treści, wdrożyć zestaw wybranych uprzednio słów kluczowych oraz zadbać o przejrzystą formę przekazu. Teksty na stronie powinny być odpowiedniej długości, mieć rozbudowaną strukturę nagłówków i przekazywać czytelnikowi wszystkie najważniejsze informacje.

Linkowanie wewnętrzne – dlaczego jest tak ważne?

Prawidłowa struktura linków wewnętrznych wspiera proces pozycjonowania strony. Dzięki niej użytkownik może sprawnie i intuicyjnie poruszać się po kolejnych podstronach witryny, a roboty wyszukiwarki z łatwością indeksują całą strukturę serwisu. Linkowanie powinno być przemyślane oraz spójne, dlatego działania związane z optymalizacją warto powierzyć specjalistom.

Link building, czyli budowanie bazy odnośników do strony

Równie istotne jak linkowanie wewnętrzne jest pozyskiwania odnośników z zewnętrznych serwisów. Za najskuteczniejszą metodę uznaje się otrzymanie wartościowych linków z portali eksperckich, blogów czy innych zaufanych stron. Znaczenie ma różnorodność zdobytych odnośników oraz tempo ich przyrostu, które nie może być ani zbyt powolne, ani gwałtowne.

Tak naprawdę nie można wymienić jednego, skutecznego sposobu na pozycjonowanie stron, ani ustalić idealnego budżetu. Na ranking Google wpływa wiele czynników związanych z optymalizacją serwisu, dlatego proces SEO należy traktować indywidualnie. Najskuteczniejsze działania to te podejmowane kompleksowo, a koszt pozycjonowania strony zależy od zakresu prac czy skali trudności fraz popularnych dla danej branży.


Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.