Wiadomości z Rudy Śląskiej

Jak stworzyć dobry plik produktowy?

  • Dodano: 2019-09-09 07:00, aktualizacja: 2019-09-09 07:15

Przy zastosowaniu feedu produktowego można zautomatyzować współpracę z sieciami afiliacyjnymi, wyszukiwarkami, mediami społecznościowymi, porównywarkami cenowymi oraz innymi partnerami wspomagającymi generowanie sprzedaży. Każdy wydawca udostępnia wytyczne precyzujące, jakie dane powinien zawierać feed.

System zarządzania feedem

Wielokanałowy marketing produktowy wymaga transferu ogromnej ilości danych do różnych systemów partnerskich. Jednym z lepszych sposobów na przesyłanie informacji o produktach, są typowe pliki produktowe. Najczęściej tworzy się je w formacie XML lub CSV. O ile niektóre platformy sklepowe pozwalają generować plik produktowy, to najczęściej jest to jeden format, który niekoniecznie będzie spełniał wytycznych innych potencjalnych partnerów. Przy setkach, nie mówiąc już o tysiącach produktów i kilku kanałach, manualne modyfikacje plików, zwyczajnie nie mają sensu. Profesjonalni przedsiębiorcy wykorzystujący mulitichannel w e-commerce, chętnie korzystają z systemów do zarządzania plikami produktowymi. O sile takich narzędzi świadczą funkcjonalności oraz ilość integracji z platformami partnerów wspierających generowanie sprzedaży w Sieci.

Mapowanie produktów do systemu Feedink

Jednym z popularniejszych narzędzi do zarządzania feedem i optymalizacji reklamy produktowej jest system Feedink. Umożliwia użytkownikom automatyzację współpracy z setkami partnerów. Firma zdobyła popularność dzięki szerokiej integracji z popularnymi porównywarkami cenowymi, takimi jak: ceneo.pl, okazje.info, nokaut.pl. Ten przyjazny system wspiera także komunikację z Facebookiem, wyszukiwarką Google oraz wirtualnymi galeriami handlowymi, jak: ShopAlike, Domodi czy Homebook oraz wieloma innymi. Panel użytkownika pozwala na przesyłanie informacji o kompletnej bazie produktowej sklepu lub wybranych pozycjach w formacie zoptymalizowanym pod wytyczne danego partnera. Jednak, przed transferem danych do wydawcy, konieczne jest zmapowanie produktów do systemu. Bezproblemowy proces wprowadzania danych to jedna z częściej wskazywanych zalet tego narzędzia.

Crawling bazy produktowej

Najszybszym sposobem na mapowanie produktów na konto użytkownika systemu Feedink jest transfer za pośrednictwem API lub pliku produktowego w formacie XML lub CSV. Jeżeli platforma sklepowa, z której korzysta użytkownik, nie pozwala na generowanie pliku i nie udostępnia API, dostępna jest jeszcze funkcja crawlingu strony sklepu internetowego. Do uruchomienia procesu sczytywania danych wystarczy podanie adresu internetowego sklepu. W trakcie, ze strony zostaną pobrane wszystkie informacje, niezbędne do wygenerowania pliku produktowego. Tak utworzony feed można uzupełnić danymi z narzędzi analitycznych. W ten sposób w jednym miejscu dostępne będą dane produktów i ich wyniki w poszczególnych kanałach. System posiada wiele interesujących funkcji, które pozwalają na automatyczną optymalizację i transfer feedu do wydawców.

Prawidłowo skonfigurowany system pozwala na optymalizację i obniżenie kosztów reklamy produktowej. Ponadto, narzędzie to oszczędza czas jaki pochłonęłoby manualne aktualizowanie plików produktowych.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.