Znika linia 82. Rewolucyjne zmiany w komunikacji miejskiej na południu GZM

Czas czytania: 5 min.

Zwiększenie liczby połączeń na dotychczasowych liniach, koordynacja odjazdów autobusów różnych linii oraz uruchomienie nowych połączeń – to kolejne wprowadzane przez gminy GZM i Zarząd Transportu Metropolitalnego udogodnienia w komunikacji miejskiej. Tym razem korzyści odczująprzede wszystkim pasażerowie z Mikołowa i Tychów, ale również z Łazisk Górnych i Wyr.

Zapowiedziana na 25 listopada modyfikacja sieci połączeń sprawi, że podróżowanie komunikacją miejską w południowej części Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii stanie się jeszcze bardziej komfortowe i atrakcyjne względem transportu indywidualnego. Dzięki samorządowcom z Mikołowa, Tychów i Rudy Śląskiej, ZTM może wprowadzić zmiany obejmujące 7 linii autobusowych – M18, 75, 82, 245, 268, 568 i 982.

Najważniejsze zmiany

Zmiany w południowej części Metropolii wprowadzane są przez ZTM w porozumieniu z 3 gminami – Mikołowem, Rudą Śląską oraz Tychami. Inicjatorem modyfikacji jest ostatnie z wymienionych miast.

– Tychy były inicjatorem zmian na tej trasie, by zoptymalizować koszty, które ponosimy za komunikacje, a także, a może przede wszystkim, z uwagi na uruchomienie linii metropolitarnej M18 oraz poprawę połączeń ze strefą ekonomiczną. Naszym celem jest zapewnienie jak najlepszej obsługi komunikacyjnej dla młodzieży z innych gmin, uczącej się w Tychach oraz zachęcanie pracowników do wybrania Tychów, jako miejsca pracy – mówi Hanna Skoczylas, dyrektor Biura ds. Zrównoważonego Rozwoju w UM Tychy.

Do najważniejszych zmian z pewnością należy zaliczyć uruchomienie nowej linii okrężnej – 568. Jej trasa przebiegać będzieprzez Mikołów i zakłada obsługę m.in. terenów przemysłowych w tym mieście.

Na linii 75 wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy. Zakłada on zwiększenie liczby kursów w dni robocze i wolne od pracy, w tym zwiększenie liczby połączeń w dni robocze obsługujących strefę przy ul. Przemysłowej w Tychach. Ponadto uwzględniono koordynację odjazdów z autobusami linii M18 i 268.

Ze zmianami w sieci połączeń powinny zapoznać się osoby jeżdżące w kierunku Kopalni Halemba w Rudzie Śl. Od strony Mikołowa możliwość przejazdu do tego miejsca zapewni linia 982 – zamiast linii 82. Zapewnione zostaną również przesiadki na przystanku Mikołów Dworzec z linii 75 na 982 w kierunku Rudy Śląskiej i z 982 na 75 w kierunku Tychów.

Nowyodcinek trasy linii 982:

… – Halemba Solidarności 02/Halemba Kościół 01 – Halemba Park Wodny 01 – Halemba Grunwald nż 01 – Halemba Kopalnia 01 – Halemba Most 01 – Halemba Most 02 – Halemba Kopalnia 02 – HalembaGrunwald nż 02 – Halemba Park Wodny 02 – Halemba Kościół 02/Halemba Solidarności 01 – …

Warte uwagi są również zmiany dotyczące linii 245. Po pierwsze uruchomione zostaną na niej połączenia w dni wolne. Po drugie będzie więcej kursów w dni robocze. Na obu tych zmianach zyskają mieszkańcy dzielnicy Reta oraz południowej części Mikołowa. Nowa trasa i zwiększona liczba kursów obejmie również linię 268.

Pełne informacje na stronie internetowej ZTM

Informacje o wszystkich wprowadzanych 25 listopada zmianach zostały już opublikowane na stronie internetowej ZTM w zakładce Komunikaty. W miejscu tym znajdują się również mapy ilustrujące nowe trasy. Organizator transportu zorganizuje również terenową akcję informacyjną. W sobotę (25 listopada) oraz w poniedziałek (27 listopada) w 5 lokalizacjach pomocą będą służyć informatorzy. Zainteresowani zmianami w południowej części Metropolii mogą również zadzwonić na czynną przez całą dobę i bezpłatną infolinię – 800 16 30 30.

Justyna Romanczyk
Źródło: ZTM

Komentarze (4) DODAJ

Ciekawe, że na przedłużony przejazd linii 982 od kościoła na Halembie do mostu na Halembie i z powrotem tj. dodatkowych 8 przystanków miasto ma pieniądze. A na 1 przystanek przy byłym Tesco czy 1-2 do kościoła Bożego Narodzenia i Biedronki na Leśnej od lat nie mają kasy. Ta trasa jest bez sensu. Domagam się powrotu 82 i likwidacji M21 !!!
pasażerka 82
Bilety są czasowe to wystarczy 1 ale przesiadki to totalna porażka !!!
pasażer 82
Gratuluję pomysłu . Zamiast Jednego Biletu potrzeba przesiadki.Brawo
piotr
Kiedy w końcu linia 7 wróci do swojego rozkładu, żeby można było zdążyć na przesiadkę w Kochłowicach? Kolejny problem to sobotni rozkład. Kursy w godzinach dojazdu i powrotu z pracy co 70 min, to kpina z ludzi. Jadąc rano do pracy na 6, linią 39 muszę jechać autobusem o 4.50, bo następny jest o 6.26. Więc od 5.10 siedzę już w pracy za free.
ztm

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe