Ruda Śląska - portal miejski RudaSlaska.com.pl

Wiadomości z Rudy Śląskiej

Ruda Śląska: Godula bez tramwaju – trwa modernizacja torowiska

  • Dodano: 2020-05-29 10:00

16 marca br. podpisana została umowa na modernizację torowiska tramwajowego w Rudzie Śląskiej Goduli. W połowie kwietnia wykonawca przystąpił do prac, a co za tym idzie wprowadzone zostały istotne zmiany w organizacji ruchu tramwajowego między Rudą Śląską a Bytomiem.

Generalnym wykonawcą zadania pn. "Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej" jest krakowska firma TOR-KRAK. W piątek 3 kwietnia przekazany został plac budowy, a w kolejnym tygodniu w terenie pracowali już geodeci. Teraz wykonawca prowadzi prace demontażowe torowiska, a to znaczy, że linia nr 9 zostanie skrócona.

W związku z pracami, od połowy kwietnia do odwołania wprowadzone zostały zmiany w organizacji ruchu tramwajowego:

  • dla linii nr 5 nastąpiła korekta rozkładu jazdy,
  • tramwaje linii nr 9 kursują na skróconej trasie w relacji: Chorzów Rynek – Ruda Śląska Chebzie pętla,
  • dla linii nr 17 nastąpiło zwiększenie ilości kursów oraz korekta rozkładu jazdy,
  • przywrócona została linia nr 30 kursująca w relacji: Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Biskupice pętla.

W celu zapewnienia możliwości bezpośrednich dojazdów na trasie Ruda Śląska - Bytom, linia autobusowa nr 121 e kursuje na trasie Halemba Pętla - Orzegów Waniora - Bytom Dworzec.

Na większości modernizowanego odcinka torowisko jest wydzielone z jezdni, zatem prace demontażowe nie powinny zakłócać ruchu samochodowego. W późniejszym czasie wprowadzone zostaną także czasowe zmiany w organizacji ruchu samochodowego.

Zadanie pn. "Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej" jest elementem "Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego" współfinansowanego przez Unię Europejską. Inwestycja obejmie modernizację ok. 2900 metrów toru pojedynczego, a umowa z firmą TOR-KRAK warta jest niemal 21 mln zł netto. Zgodnie z zapisami umowy całość prac ma zostać zrealizowana do połowy marca 2021 r

Zobacz także

Komentarze (11)    dodaj komentarz »

  • Zwolennik soku z buraka

    Tramwaje Slaskie "wykolegowali" Pana Prezydenta MEJERA wciskajac mu przy podpisywaniu umowy - remont torowiska pozostanie jednotorowy,choc plany i fundusze byly na wybudowanie torowiska dwutorowegoj linii 9.Ciekawe. gdzie zaoszczedzone miliony zlotych "poszly" wg BURAKOW z Zarzadu TS -zapewnie do Zaglebia.

    • Zwolennik soku z buraka
      2020-06-03 21:54
    • Ocena:
    • odpowiedz
  • Orzegowianka

    Szkoda tylko że rozkład jazdy troche szwankuje na Nowy Bytomiu trzeba wykazać się dobrą kondycją by z autobusu 23 zdążyć na 121 o 15:28 przechodząc światła na ul. Chorzowskiej bo potem masz prawie 30 min czekania na kolejny 121

  • Dolas

    Dobre:)

  • Gość

    Tylko co z tymi słupami trakcji, pomaluje się? żenada i tyle w temacie...

  • Jan45

    No trwa parę tygodni temu rozkopali/zlikwidowali tory i tak to sobie stoi/leży i nic się tam nie dzieje !!!

  • Bladius

    Czemu brak zastępczej linii autobusowych T-9 ?

  • pyndzel

    Asanitarki to we lufcie bedom jechac,na Godula czy jak tam to pojedzie?????.

  • Hanys

    A sanitarki po torach jeżdżą.?

  • ratunek

    Odpowiednio torowisko niskie płyty,płskie,sanitarka wszczycie awaryjnie pojedzie,albo jeden kierunek,puki remont trzeba szybko myslec.

  • Tylko prawda

    Przeca droga mosz normalnie otwarto

  • jo...

    No w końcu o czym innym piszą bo był tylko temat mejer i koronawirus .a mało co na inne tematy co dzieje się w Rudzie Śląskiej.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.