Trwa kontrola Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Urzędzie Miasta w Rudzie Śląskiej. Kontrolerzy sprawdzają, czy nabycie przez samorząd Rudy Śląskiej nieruchomości przeznaczonych na drogi wewnętrzne w tym mieście było uzasadnione i gospodarne.
Postępowanie obejmuje lata 2017-2021
Kontrola w rudzkim magistracie rozpoczęła się już 13 października br. Postępowanie obejmuje lata 2017-2021.
- W ramach kontroli badane jest rozporządzanie mieniem przez Gminę Ruda Śląska w związku z nabywaniem do gminnego zasobu nieruchomości prawa użytkowania wieczystego i prawa własności nieruchomości przeznaczonych na drogi wewnętrzne – czytamy we wczorajszym komunikacie Wydziału Komunikacji Społecznej CBA.
Kontrolerzy CBA sprawdzą m.in. czy nabycie do gminnego zasobu nieruchomości przeznaczonych na drogi wewnętrzne przez Miasto Ruda Śląska było gospodarne bądź doprowadziło do nieuzasadnionych wydatków. Kontrola w tej sprawie ma zakończyć się w styczniu przyszłego roku.
- Planowany termin zakończenia kontroli to 13 stycznia 2022 r. Postępowanie, zgodnie z treścią ustawy o CBA, może jednak zostać przedłużone o kolejne 6 miesięcy – czytamy w komunikacie CBA.
Jak sprawę komentują przedstawiciele rudzkich władz?
Sprawę kontroli CBA w rudzkim magistraci skomentował wiceprezydent Krzysztof Mejer. Zapytany przez dziennikarza PAP o tę sprawę wiceprezydent odpowiedział, że "kontrola CBA w UM jest jedną z kilkudziesięciu różnego rodzaju kontroli przeprowadzanych w urzędzie miasta rocznie przez różne służby."
- Przekazaliśmy CBA wszystkie wymagane przez nich dokumenty. Deklarujemy w tym zakresie pełną współpracę, zwłaszcza że jest to kolejna kontrola CBA dotycząca tego obszaru. Poprzednie nie wykazały uchybień z naszej strony – przekazał PAP wiceprezydent Rudy Śląskiej Krzysztof Mejer.