Wiadomości z Rudy Śląskiej

Jak sprawdzić i poprawić pozycjonowanie strony internetowej w Google?

  • Dodano: 2021-04-16 11:30, aktualizacja: 2021-04-20 09:31

Pozycjonowanie w sieci jest jak rywalizacja sportowa między dwoma zawodnikami wymieniającymi się ciosami, w której każdy z nich chce znaleźć sposób na wygraną. Ciągłe zmiany algorytmów Google to nieustające próby dostosowania się do ich warunków i trendów. W tym przypadku kilka rund może nie wystarczyć. Czy mimo zmieniających się okoliczności można poprawić widoczność serwisu? I jak zweryfikować czy pozycjonowanie w Google przynosi zamierzone korzyści?

Co to pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO – Search Engine Optimization) to szereg, długofalowych działań zmierzających do uzyskania jak najwyższych pozycji w naturalnych (organicznych) wynikach wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych (keywords). O tym, którą pozycję zajmie Twoja strona www decydują algorytmy, tworzące listę rankingową na podstawie ponad 200 czynników. Pozycjonowanie strony www jest zatem procesem polegającym na dostosowaniu serwisu do unikalnych wartości, które przyczynią się do uzyskania miejsca w TOP 10 dzięki dobrze poprowadzonym, lecz czasochłonnym, pracom pozycjonerów.

Jak poprawić pozycjonowanie serwisu www?

Twoim sprzymierzeńcem jest czas. Algorytmy Google nie zmieniają się z dnia na dzień. Dzięki dobrze przeprowadzonej analizie możesz przewidzieć, co należy zrobić, aby strona funkcjonowała tak, jak tego sobie życzysz.

Zobacz co możesz zrobić, aby poprawić pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych.

Content is King – skuteczne pozycjonowanie stron

Stworzenie serii artykułów lub opisów kategorii może przyczynić się do dobrego pozycjonowania strony w Internecie. Zoptymalizowanie istniejących artykułów pod względem wyszukiwarki Google będzie kluczowe dla poprawy widoczności witryny. Frazy zamieszczone w tekstach pomogą Twoim potencjalnym klientom na dotarcie do produktów lub usług prezentowanych na stronie www. Dobrze skrojony content jest w stanie przyciągnąć i zatrzymać użytkowników na dłużej. Im bardziej profesjonalne teksty Twoi klienci będą mogli przeczytać, tym częściej będą Cię odwiedzać. Budowanie lojalności i autorytetu wokół marki przyniesie wymierne skutki w postaci lepszej sprzedaży.

Tworząc content pamiętaj o:

  • Merytorycznych i wysokiej jakości tekstach.
  • Unikalności artykułów.
  • Dobraniu odpowiednich słów kluczowych (także tych z długim ogonem – long-tail) i nasyceniu tekstu ich odpowiednią, naturalną ilością.
  • Czytelności, podziału i optymalizacji nagłówków (H1, H2... H6).
  • Zadbaj o linkowanie wewnętrzne do artykułów i opisów.
  • Stosowaniu meta danych.

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach – zadbaj o nagłówki

Odpowiednia struktura treści i jej uporządkowanie ma duże znaczenie w procesie poprawy widoczności w wyszukiwarce Google. Poza czytelną konstrukcją tekstów, nagłówki H1 – H6 przysłużą się do uzyskania lepszych pozycji w rankingu.

Nagłówek H1 jest najważniejszy. To on określa tematykę podstrony i to o czym dowiemy się, czytając tekst. Kolejne (H2, H3... H6) powinny odnosić się do problemu tematu i spajać tekst w jedną, zwartą całość. Nie ma obowiązku korzystania z całej palety tagów. Najczęściej teksty wykorzystują nagłówki wyższych rzędów.

Jak zwiększyć widoczność witryny dzięki nagłówkom?

  • Zadbaj o ich hierarchię.
  • H1 występuje tylko raz. Określa temat artykułu.
  • Nasyć nagłówki słowami kluczowymi z największym potencjałem.

Meta dane dla lepszej widoczności

Title i meta description są ważnym czynnikiem w budowaniu widoczności strony www. Title, czyli tytuł strony, jest widoczny w przeglądarkach i określa tematykę danej witryny. Jego zadaniem jest zwrócenie uwagi użytkownika i zachęcenie go do kliknięcia. Stanowi doskonałe miejsce do wykorzystania frazy, co pozwoli podbić stronę wyżej.

Ważne, aby kierować się oryginalnością tytułu i tworzyć jego unikatowość, korzystając z frazy wyłącznie raz. Zalecana długość meta title to około 60 znaków. Fraza powinna znaleźć się na początku – to praktyka, która wpłynie na dobre pozycjonowanie stron.

Jak zwiększyć widoczność serwisu dzięki meta title?

  • Zadbaj o unikalny i oryginalny tytuł strony www.
  • Umieść kluczowe frazy na początku tutułu.
  • Ogranicz ilość znaków – tytuł powinien zawierać się w 60-70 znakach ze spacjami.
  • Meta title musi być adekwatne z tym co użytkownik znajdzie na stronie. Obietnice bez pokrycia skutkują niskim zaufaniem.
  • Postaraj się, aby tytuł zawierał nazwę marki. Najlepiej na końcu meta title.

Meta description to bliski krewny title. Meta description jest krótkim opisem strony widocznym w wyszukiwarce Google zaraz pod meta title. Stanowi on znakomite pole dla fraz. Maksymalna długość opisu powinna zawierać się w 150-160 znakach. Meta description, tak jak w przypadku meta title, powinna wyróżniać się unikalną treścią, zachęcającą do kliknięcia (call to action – CTA) i być skierowana bezpośrednio do użytkownika – wejdź, zobacz itd. Chwytliwe i oryginalne zdania przyciągają.

Jak zwiększyć widoczność strony www dzięki meta descritpion?

  • Zadbaj o unikalny i oryginalny opis.
  • Użyj słów kluczowych.
  • Umieść słowa kluczowe w pierwszych 150 znakach ze spacjami.
  • Opis, tak jak tytuł, powinien być adekwatny do zawartości strony internetowej.

Linki wewnętrzne to klucz do dobrej indeksacji

Dobre pozycjonowanie strony www nie może obyć się bez linkowania wewnętrznego. Warto je stosować w treściach umieszczonych w serwisie internetowym. Nie tylko w opisach kategorii czy produktów, ale również w całej nawigacji. Jednym słowem we wszystkich klikanych elementach witryny. Przy linkowaniu wewnętrznym trzeba zadbać o precyzyjne powiązanie tematyczne podstron wysokiej jakości (exact match).

Jak zwiększyć widoczność witryny dzięki linkowaniu wewnętrznemu?

  • Stosuj linki wewnętrzne  w każdym tekście bez względu na to czy jest to długi artykuł, czy krótki opis kategorii lub produktu.
  • Pamiętaj o tematycznym powiązaniu między poszczególnymi podstronami. Artykuł o modnych spodniach tej wiosny nie powinien zostać podlinkowany do trendów związanych z sukienkami nadchodzącej jesieni i odwrotnie.
  • Linkuj tylko te podstrony, które wyróżnia wysoka jakość.

Nie zapominaj o grafice!

Aby Twoja grafika znalazła się wśród innych na pierwszej stronie wyników wyszukiwania i zwiększyła szansę na kliknięcie, musisz zadbać o jej odpowiednie zoptymalizowanie.

Pojedyncze zdjęcia powinny posiadać własną nazwę. Najlepiej, aby nie zawierała polskich liter, a także składała się z myślników, które oddzielą poszczególne wyrazy. Dobrą praktyką jest stosowanie jednej frazy kluczowej w nazewnictwie zdjęcia.

Gdy grafika zostanie wgrana już na stronę www, warto skorzystać z opisu alternatywnego (ALT), który jest niewidocznym dla internauty opisem zdjęcia.

Jak zwiększyć widoczność strony dzięki zdjęciom?

  • Nazwa grafiki powinna odpowiadać temu co przedstawia.
  • Stosuj krótkie nazwy i opisy. Nasyć je w naturalny sposób frazami.

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony www?

Wyżej opisane działania to duże uproszczenie, które wpływa na najlepsze pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach. W praktyce jest to bardzo złożony proces. Kompleksowe pozycjonowanie firm to czasochłonne działania rozciągnięte w czasie, które mogą trwać od 1 roku do 2 lat. Aby sprawdzić, czy wdrożone prace przyniosły oczekiwany skutek, należy cyklicznie monitorować rezultaty i na bieżąco aktualizować witrynę dostosowując ją do algorytmów.

Audytu witryny można dokonać za pomocą narzędzi takich jak Google Analytics czy Google Search Console. Niezastąpione w całym procesie są przede wszystkim umiejętności pozycjonera oraz jego wiedza. Dobra oferta na pozycjonowanie stron jakie daje firma SEO jest w tym wypadku najlepszym rozwiązaniem.

Jeżeli nie wiesz jak sprawdzić statystyki strony internetowej to wejdż na stronę 

https://www.sempire.pl/statystyki-strony-internetowej.html

Agencja zajmująca się reklamą w Google – skorzystaj z usług specjalistów

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach jest długofalowym i złożonym procesem. Dobranie odpowiednich narzędzi oraz doświadczenie pozycjonera, będą miały znaczący wpływ w poprawie widoczności firmy w Google. Aby znaleźć się w TOP 10 i zająć pierwsze pozycje, należy powierzyć promocję strony w ręce ekspertów.

Popraw widoczność w wynikach wyszukiwania z agencją SEMPIRE. Skontaktuj się ze specjalistami SEO i SEM i zajmij wysoką pozycję z firmą od pozycjonowania stron.  

Twój biznes w rękach SEMPIRE to inwestycja, która przyniesie korzyści na długie lata.

Przez rozpoczęciem współpracy masz możliwość otrzymania bezpłatnej analizy i konsultacji!

Wykorzytaj tę szansę!

Szczegóły znajdziesz pod adresem:

https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron.html

-------------------------------------------

Agencja SEM / SEO SEMPIRE  

E-mail: kontakt@sempire.pl

Telefon: 61 333 22 11

www.sempire.pl

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.