Fotoradar na DTŚ: Znamy wyniki przetargu. Wygrała firma produkująca radary od lat 60.

Czas czytania: 3 min.

Sprawa fotoradaru, który ma stanąć na rudzkim odcinku Drogowej Trasy Średnicowej, zwanym „zakrętem mistrzów” w toku. 14 października upłynął termin zgłaszania ofert przez potencjalnych wykonawców zadania, a wczoraj opublikowano wyniki przetargu.

Fotoradar na “zakręcie mistrzów” na DTŚ

Podczas wspomnianego przetargu złożone zostały dwie oferty. Jedna – zaproponowana przez firmę ZURAD Sp. z o.o opiewała na 298 490 zł, a druga, złożona przez LIFOR Sp. z o.o., na 239 850 zł. Miasto z kolei planowało wydać do 300 000 zł, zatem obie z propozycji mieszczą się w budżecie. Którą firmę wybrano?

Urządzenie rejestrujące prędkość, przeznaczone do pracy na maszcie wraz z urządzeniem integrującym z systemem CANARD GITD oraz obudową i masztem,dostarczy firma ZURAD Sp. z o.o. z Ostrowi Mazowieckiej, która wyceniła zarówno samo urządzenie, jak i jego montaż na 298 490 zł. 

Firma od lat specjalizuje się w produkcji radarów

Jako ciekawostkę można dodać, że firma ta działa na polskim rynku od początku lat 60. XX wieku – początkowo jako Zakład Filialny Warszawskich Zakładów Radiowych RAWAR. W 1964 r. w Zawistach Dzikich k/Małkini – zorganizowano wydział montażowy, w którym zajmowano się produkcją podzespołów elektronicznych,głównie do morskich radarów nawigacyjnych. Następnie firma skupiła się na produkcji podzespołów dla WZR „RAWAR” oraz produkcji wozów propagandowych na bazie STAR-a 25. Z kolei w latach 70. uruchomiono produkcję pierwszego miernika prędkości pojazdów MIRADO-732, a następnie miernika prędkości SRD77.  

W 1978 Urząd Patentowy zarejestrował znak towarowy słowny ZURAD, a specjalnością Zakładu stały się podzespoły do sprzętu radiolokacyjnego. Od 1983 roku można mówić o nowym rozdziale w dziejach przedsiębiorstwa, czyli produkcji morskich radarów nawigacyjnych. Natomiast od lat 90. Gama produktów rozszerzyła się m.in. o polową radiolokacyjną stację balistyczną RUBIN dla potrzeb artylerii, pistoletowy radar drogowy RAPID 1A dla potrzeb policji, uliczny radarowy wskaźnik prędkości „URWP-1”,  cyfrowy radar do pomiaru prędkości pojazdów samochodowych typu FOTORAPID czy rozmaite systemy alarmowe i prędkościomierz kontrolny VIDEORAPID1, a w latach 2006-2007 – Radarowy System Kontroli Prędkości Pojazdów „FOTORAPID C” i nowa konstrukcja Cyfrowego Prędkościomierza Kontrolnego ”VIDEORAPID 2”.

Tagi:

DTŚ

Komentarze (22) DODAJ

i wtedy auta przestaną się trzaskać na zakręcie ?!
xyz
W końcu zwyciężyła Polska Firma.. :) oby więcej takich fotoradarów...
Škoda vrs
Fotoradar ma każdej latarni !!! Wtedy błysk fleszy zastąpi oświetlenie uliczne... :-)
przeŠkoda
Jaki zakret mistrzów? Wszędzie gdzie budowała Skanska taki zakręt jest .... a wszystko przez to że droga ma zero porowatości.. melafiry które używała do budowy tych zakrętów ścierają się i są gładkie i śliskie jak lód. Za granicą jak na takiej drodze wydarzy się wypadek winny jest zarządca a w Polsce kierowca bo niby za szybko jechał....
adrian
Będzie więcej wypadkow. Jest jesień, zaraz zima. Zacznie się hamowanie na mokrym w zakręcie, mam nadzieje, ze prezydenta ci co to wymyślili odpowiedzą karnie za to co będzie się dziać w tamtym miejscu.
mieszkanka
Może odpowiednia instytucja powinna zająć się tą niegospodarnością....
miastem rządzi m
Ten fotoradar i tak długo tam nie postoi... do pierwszego kontaktu z bmw :)
binia
Dobry bat, na tych [...]i, co prawo jazdy znalezli w chipsach, lub wygrali w zdrapce.
tlk
Piter trochę droższe ale za to fachowcy
karlus ze hugobergu
Gupiemu tego nie wyklarujesz
hans
Czyli jednak rozrzutność. Dlaczego nie wybrano tańszej oferty?
jorg
Nie wybrano najtańszej oferty, bo miasto nie ma pieniędzy. Czego tu nie rozumiesz? :-)
kpina + ironia / szydera
Rozrzutność? Tak powinno być w każdym przetargu. Skutki wyboru najtańszych ofert są prędzej czy później widoczne. Przykład idealny to budowa po kosztach dtś i choćby zakręt mistrzów czy fałdowania w Zabrzu. Najtańsza oferta to też często dłuższy termin realizacji bo skoro tną koszty to i pracowników mniej do realizacji i potem realizacja się wydłuża.
rado
I bardzo dobrze że będzie tam fotoradar
rudzinanin
bo będą hamować na jego widok i zagrożenie jeszcze wzrośnie ?! A dalej hulaj dusza radaru nie ma
xyz
Nie jest to dziwne i podejrzane, że firma ZURAD jakimś dziwnym trafem tylko o 1510 zł niższą niż zakładana suma do wydania na ten cel? Chyba, że ta informacja pojawiła się w zapytaniu przetargowym
zastanawiające
I tak dobrze, że - w zgodzie z prawem ofkors - w SIWZ (specyfikacji istotnych warunków zamówienia) nie ustawiono widełek cenowych np. od 298 000 d0 300 000 - wtedy ZURAD nie miałby praktycznie konkurencji :-) To przecież powszechna praktyka i tak np. jeśli dostawcą radiowozów miała być KIA, to w SIWZ jest zapisek: rozstaw osi od 2649 do 2651. A że Ceed ma rozstaw osi 2650, to już "zupełny przypadek"... ot polska rzeczywistość. No ale samo rozstrzygnięcie przetargu to dopiero początek, teraz firma, która przegrała, złoży odwołanie i poczekacie na budkę lęgową... :-)
kpina + ironia / szydera
Czyli wybrali ofertę droższą o prawie 60 tys. zł. BRAWO. Tak to jest jak się wydaje cudze pieniądze. BURACTWO, WIOCHA, NIEUDACZNICTWO to hasła, które idealnie pasują do władz Rudy Śl.
piter
Droższe bo Polskie
Škoda vrs
Głupi człowiek zawsze będzie szczekał a pojęcia o niczym nie ma :)
hehe
Głupi to ty jesteś ... na pewno urzędnik z miasta, tak robi sama "elyta" nieudaczników.
piter
Przy budowie dtś i autostrad brali najtańsze oferty, jak wyglądają te drogi widać wszędzie, droższa oferta oczywiście nie daje gwarancji, że wszystko będzie ok ale tania prawie zawsze kończy się bublem, że przypomnę wymianę operatora "śmieciowego". Chociaż muszę przyznać, że teraz ze śmieciami jest lepiej niż na początku ale bez różnicy do poprzedniej firmy.
stachu

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe