Wiadomości z Rudy Śląskiej

Fotoradar na DTŚ: Znamy wyniki przetargu. Wygrała firma produkująca radary od lat 60.

  • Dodano: 2021-10-21 09:45

Sprawa fotoradaru, który ma stanąć na rudzkim odcinku Drogowej Trasy Średnicowej, zwanym „zakrętem mistrzów” w toku. 14 października upłynął termin zgłaszania ofert przez potencjalnych wykonawców zadania, a wczoraj opublikowano wyniki przetargu.

Fotoradar na "zakręcie mistrzów" na DTŚ

Podczas wspomnianego przetargu złożone zostały dwie oferty. Jedna – zaproponowana przez firmę ZURAD Sp. z o.o opiewała na 298 490 zł, a druga, złożona przez LIFOR Sp. z o.o., na 239 850 zł. Miasto z kolei planowało wydać do 300 000 zł, zatem obie z propozycji mieszczą się w budżecie. Którą firmę wybrano?

Urządzenie rejestrujące prędkość, przeznaczone do pracy na maszcie wraz z urządzeniem integrującym z systemem CANARD GITD oraz obudową i masztem, dostarczy firma ZURAD Sp. z o.o. z Ostrowi Mazowieckiej, która wyceniła zarówno samo urządzenie, jak i jego montaż na 298 490 zł. 

Firma od lat specjalizuje się w produkcji radarów

Jako ciekawostkę można dodać, że firma ta działa na polskim rynku od początku lat 60. XX wieku – początkowo jako Zakład Filialny Warszawskich Zakładów Radiowych RAWAR. W 1964 r. w Zawistach Dzikich k/Małkini – zorganizowano wydział montażowy, w którym zajmowano się produkcją podzespołów elektronicznych, głównie do morskich radarów nawigacyjnych. Następnie firma skupiła się na produkcji podzespołów dla WZR „RAWAR” oraz produkcji wozów propagandowych na bazie STAR-a 25. Z kolei w latach 70. uruchomiono produkcję pierwszego miernika prędkości pojazdów MIRADO-732, a następnie miernika prędkości SRD77.  

W 1978 Urząd Patentowy zarejestrował znak towarowy słowny ZURAD, a specjalnością Zakładu stały się podzespoły do sprzętu radiolokacyjnego. Od 1983 roku można mówić o nowym rozdziale w dziejach przedsiębiorstwa, czyli produkcji morskich radarów nawigacyjnych. Natomiast od lat 90. Gama produktów rozszerzyła się m.in. o polową radiolokacyjną stację balistyczną RUBIN dla potrzeb artylerii, pistoletowy radar drogowy RAPID 1A dla potrzeb policji, uliczny radarowy wskaźnik prędkości „URWP-1”,  cyfrowy radar do pomiaru prędkości pojazdów samochodowych typu FOTORAPID czy rozmaite systemy alarmowe i prędkościomierz kontrolny VIDEORAPID1, a w latach 2006-2007 - Radarowy System Kontroli Prędkości Pojazdów „FOTORAPID C” i nowa konstrukcja Cyfrowego Prędkościomierza Kontrolnego ”VIDEORAPID 2”.

Komentarze (22)    dodaj »

  • Xyz

    i wtedy auta przestaną się trzaskać na zakręcie ?!

  • Škoda vrs

    W końcu zwyciężyła Polska Firma.. :) oby więcej takich fotoradarów...

  • PrzeŠkoda

    Fotoradar ma każdej latarni !!! Wtedy błysk fleszy zastąpi oświetlenie uliczne... :-)

  • Adrian

    Jaki zakret mistrzów? Wszędzie gdzie budowała Skanska taki zakręt jest .... a wszystko przez to że droga ma zero porowatości.. melafiry które używała do budowy tych zakrętów ścierają się i są gładkie i śliskie jak lód. Za granicą jak na takiej drodze wydarzy się wypadek winny jest zarządca a w Polsce kierowca bo niby za szybko jechał....

  • Mieszkanka

    Będzie więcej wypadkow. Jest jesień, zaraz zima. Zacznie się hamowanie na mokrym w zakręcie, mam nadzieje, ze prezydenta ci co to wymyślili odpowiedzą karnie za to co będzie się dziać w tamtym miejscu.

  • miastem rządzi m

    Może odpowiednia instytucja powinna zająć się tą niegospodarnością....

  • Binia

    Ten fotoradar i tak długo tam nie postoi... do pierwszego kontaktu z bmw :)

  • TLK

    Dobry bat, na tych [...]i, co prawo jazdy znalezli w chipsach, lub wygrali w zdrapce.

  • Karlus ze Hugobergu

    Piter trochę droższe ale za to fachowcy

  • Hans

    Gupiemu tego nie wyklarujesz

  • Jorg

    Czyli jednak rozrzutność. Dlaczego nie wybrano tańszej oferty?

  • Kpina + ironia / szydera

    Nie wybrano najtańszej oferty, bo miasto nie ma pieniędzy. Czego tu nie rozumiesz? :-)

  • rado

    Rozrzutność? Tak powinno być w każdym przetargu. Skutki wyboru najtańszych ofert są prędzej czy później widoczne. Przykład idealny to budowa po kosztach dtś i choćby zakręt mistrzów czy fałdowania w Zabrzu. Najtańsza oferta to też często dłuższy termin realizacji bo skoro tną koszty to i pracowników mniej do realizacji i potem realizacja się wydłuża.

  • Rudzinanin

    I bardzo dobrze że będzie tam fotoradar

  • Xyz

    bo będą hamować na jego widok i zagrożenie jeszcze wzrośnie ?! A dalej hulaj dusza radaru nie ma

  • zastanawiające

    Nie jest to dziwne i podejrzane, że firma ZURAD jakimś dziwnym trafem tylko o 1510 zł niższą niż zakładana suma do wydania na ten cel? Chyba, że ta informacja pojawiła się w zapytaniu przetargowym

  • Kpina + ironia / szydera

    I tak dobrze, że - w zgodzie z prawem ofkors - w SIWZ (specyfikacji istotnych warunków zamówienia) nie ustawiono widełek cenowych np. od 298 000 d0 300 000 - wtedy ZURAD nie miałby praktycznie konkurencji :-) To przecież powszechna praktyka i tak np. jeśli dostawcą radiowozów miała być KIA, to w SIWZ jest zapisek: rozstaw osi od 2649 do 2651. A że Ceed ma rozstaw osi 2650, to już "zupełny przypadek"... ot polska rzeczywistość. No ale samo rozstrzygnięcie przetargu to dopiero początek, teraz firma, która przegrała, złoży odwołanie i poczekacie na budkę lęgową... :-)

  • Piter

    Czyli wybrali ofertę droższą o prawie 60 tys. zł. BRAWO. Tak to jest jak się wydaje cudze pieniądze. BURACTWO, WIOCHA, NIEUDACZNICTWO to hasła, które idealnie pasują do władz Rudy Śl.

  • Škoda vrs

    Droższe bo Polskie

  • Hehe

    Głupi człowiek zawsze będzie szczekał a pojęcia o niczym nie ma :)

12

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również