Ruda Śląska - portal miejski RudaSlaska.com.pl

Wiadomości z Rudy Śląskiej

​​​​​​​Firma lokalna w Google - jak zacząć?

  • Dodano: 2019-09-26 07:00, aktualizacja: 2019-09-25 15:43

Mały biznes w Rudzie Śląskiej też może zaistnieć w internecie. Jak zwiększyć rozpoznawalność swojej marki na rynku lokalnym? Oto kilka porad, które warto wziąć pod uwagę chcąc zacząć działać w internecie:

  1. dopasowanie loga do nowoczesnych kanałów komunikacji. Odświeżanie logotypów jest niemal koniecznością aby wpasować się w najnowsze trendy oraz zmieniające się formy i funkcjonalności nowoczesnych mediów. Logotyp powinien świetnie sprawdzać się w wersji drukowanej oraz digitalowej, tak aby dopasowywać się do różnych urządzeń oraz rozdzielczości ekranów.
  2. dostosowanie strony internetowej do mobile - to priorytet! Obecnie coraz większa liczba ludzi przegląda strony internetowe na komórce, zamiast na laptopie czy komputerze stacjonarnym, dlatego warto zadbać o to aby strona spełniała wymogi i dobrze prezentowała się na mniejszym ekranie.
  3. połączenie różnych kanałów komunikacji. Użytkownicy korzystają z różnych źródeł w celu zdobycia informacji na dany temat, zdobycia opinii czy dokonania zakupu. Dlatego oprócz strony internetowej warto stworzyć profil firmowy w mediach społecznościowych, szczególnie na Facebooku lub Instagramie. Dodatkowo warto zadbać o pozycjonowanie strony w Google, na które wpłynie m.in wpisy sponsorowane na innych portalach, linki z zaplecz SEO oraz techniczne aspekty dotyczące strony internetowej.
  4. prowadzenie bloga firmowego. Blog firmowy niesie za sobą wiele zalet, m.in wspomaga budowanie wizerunku eksperta, wpływa pozytywnie na pozycjonowanie stron dodając mocy stronie głównej oraz pełni funkcje edukująca a także sprzedażową. W niektórych branżach może być trudno znaleźć inspiracje na wpisy blogowe, dlatego warto szukać pomysłów chociażby:
  • w mediach społecznościowych (o czym rozmawiają użytkownicy na grupach oraz co publikują)
  • na stronie internetowej oraz profilach w mediach społecznościowych konkurencji,
  • na stronach z wydarzeniami branżowymi,
  • przeprowadzając ankietę wśród klientów,
  • podczas konferencji lub różnych eventów branżowych.

Zarówno blog firmowy jak i poprawa technicznych aspektów na stronie www mogą pomóc pozyskać klientów w internecie. Pozycjonowanie stron jest więc jednym z najczęściej wybieranych kanałów dotarcia do nowych klientów. Istnieje wiele aspektów, które warto wiedzieć o pozycjonowaniu przed podjęciem decyzji o zainwestowaniu w tą usługę. Firma lokalna, które decyduje się na usługę SEO powinna przede wszystkim znać zasady pozycjonowania oraz wiedzieć od czego zależy pozycja strony www w Google lub w innej wyszukiwarce internetowej. Oceniane jest bowiem ok. 200 czynników w trakcie ustalania pozycji w wyszukiwarce. Dlatego pozycja strony może się szybko zmienić, a żeby utrzymać się wysoko w wynikach, potrzebne jest ciągłe monitorowanie oraz ulepszanie strony www. Kolejność, w jakiej widoczne są wyniki w wyszukiwarce, nie jest przypadkowa. Wszystko zależy bowiem od algorytmu Google lub innej wyszukiwarki internetowej. Dlatego poprawa technicznych aspektów na stronie mimo  że niedostrzegalna jest przez użytkownika, wpływa na odbiór strony przez boty. Natomiast część wizualna oraz związana z treściami ma znaczenie zarówno dla botów jak i dla użytkowników, czyli twoich potencjalnych klientów.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.